Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP Mataró es queda sola rebutjant l'especulació urbanística al Ple Municipal

El de la CUP ha estat l'únic vot en contra de les operacions urbanítiques "Iveco-Renfe-Farinera" i "Porta Laietana".

10/09/2013 Política

El regidor Xavier Safont-Tria ha votat contra la incorporació d'annexos justificatius i "aclariments" a la Modificació puntual del Pla general àmbit Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix. La CUP està en contra d'aquest projecte orbanístic, que inicialment ja criticàven, perquè pretén fer pisos en un espai estratègic de la ciutat, alhora que és un projecte que s'ha demostrat inviable econòmicament.

La Generalitat no va donar el vist-i-plau al projecte de l'Ajuntament i ara el govern municipal el torna a dur a la Generalitat amb una nova presentació: dividit en tres sectors i on es pretén justificar un increment dels metres quadrats edificables per argumentant la "viabilitat". El Ple ho ha aprovat amb l'únic vot en contra de la CUP.


El fiasco de Porta Laietana

El Ple també ha aprovat, també amb l'únic vot en contra de la CUP, la modificació del contracte de la societat mixta Porta Laietana, SA subscrit per PUMSA i COPCISA. Safont-Tria ha descrit l'actual situació de Porta Laietana "de ruïna i fallida econòmica fruit d'un projecte inviable, construït als núvols i impulsat des de l'avarícia d'un context especulatiu depredador".

PUMSA va jugar a l’especulació (vegeu projecte inicial aquí) i va crear una de les pitjors iniciatives i projectes urbanístics: Porta Laietana SA (format per PUMSA i grup COPCISA). Ara el govern de CiU proposa un nou escenari amb un refinançament amb el BBVA, una aportació de 4M€ del grup COPCISA a canvi de deixar sense efecte les obligacions de comprar la totalitat de les finques per a construcció d’habitatges a primera línia de mar.

La CUP hi ha votat en contra perquè no poden acceptar un projecte que va en contra del seu model de ciutat.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  2. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid