Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP Mataró es queda sola rebutjant l'especulació urbanística al Ple Municipal

El de la CUP ha estat l'únic vot en contra de les operacions urbanítiques "Iveco-Renfe-Farinera" i "Porta Laietana".

10/09/2013 Política

El regidor Xavier Safont-Tria ha votat contra la incorporació d'annexos justificatius i "aclariments" a la Modificació puntual del Pla general àmbit Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix. La CUP està en contra d'aquest projecte orbanístic, que inicialment ja criticàven, perquè pretén fer pisos en un espai estratègic de la ciutat, alhora que és un projecte que s'ha demostrat inviable econòmicament.

La Generalitat no va donar el vist-i-plau al projecte de l'Ajuntament i ara el govern municipal el torna a dur a la Generalitat amb una nova presentació: dividit en tres sectors i on es pretén justificar un increment dels metres quadrats edificables per argumentant la "viabilitat". El Ple ho ha aprovat amb l'únic vot en contra de la CUP.


El fiasco de Porta Laietana

El Ple també ha aprovat, també amb l'únic vot en contra de la CUP, la modificació del contracte de la societat mixta Porta Laietana, SA subscrit per PUMSA i COPCISA. Safont-Tria ha descrit l'actual situació de Porta Laietana "de ruïna i fallida econòmica fruit d'un projecte inviable, construït als núvols i impulsat des de l'avarícia d'un context especulatiu depredador".

PUMSA va jugar a l’especulació (vegeu projecte inicial aquí) i va crear una de les pitjors iniciatives i projectes urbanístics: Porta Laietana SA (format per PUMSA i grup COPCISA). Ara el govern de CiU proposa un nou escenari amb un refinançament amb el BBVA, una aportació de 4M€ del grup COPCISA a canvi de deixar sense efecte les obligacions de comprar la totalitat de les finques per a construcció d’habitatges a primera línia de mar.

La CUP hi ha votat en contra perquè no poden acceptar un projecte que va en contra del seu model de ciutat.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. Aprenguem a fer l’amor
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid