Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLENGUA A L'ENSENYAMENT
El conseller d’Educació balear eliminarà la immersió lingüística

La mesura suposaria la castellanització de les aules tot i que només un 13% de famílies hagi triat el castellà com a llengua vehicular

22/10/2012 Llengua

Rafel Bosch, conseller d’Educació de les Illes Balears, va anunciar dimarts passat a Intereconomía que canviaria, el curs que ve, el model d’immersió lingüística amb el Nuevo Decreto de Tratamiento Integral de las Lenguas.

La intenció del Govern és derogar actual decret de mínims actual, que obliga els centres a impartir com a mínim el 50% dels continguts en català, i aplicar un model trilingüe de català, castellà i anglès a parts iguals. Això suposaria la castellanització de les aules sense ser necessari, ja que només un 13% de famílies ha triat el castellà com a llengua vehicular.

Les paraules del conseller han despertat reaccions. Aquest és el cas de STEI Intersindical, que denuncia la il·legalitat del govern balear en incomplir la llei que diu que “les modalitats lingüístiques de l’estat, diferents del castellà, seran objecte d’especial respecte i protecció”, i també la que diu que “els poders públics vetllaran perquè la llengua catalana assoleixi progressivament la igualtat amb l’altra llengua oficial”.

També ha recordat que “no hi ha cap imposició de l’ensenyament en català”, sinó que es fa així perquè la comunitat educativa s’hi ha posat d’acord. STEI també ha comentat que la immersió queda avalada per l’Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears (IAQSE), ja que els resultats de l’avaluació del curs 2010-2011, pel que fa a la competència lingüística, conclouen que en castellà hi ha millors resultats que en català. Per això, “no hi ha motius per passar pena i per voler imposar la presència del castellà per tot i a tota hora. No volem un model que redueixi la presència del català a l’escola i que vagi més enrere que el model actual”.

Per la seva banda, Joves de Mallorca per la Llengua, també ha contestat a Bosch recordant-li que “no volem un model comparable al valencià, perquè un 90% dels pares han triat l’ensenyament primari en català” i que “la immersió lingüística és l’única manera de garantir el coneixement de les dues llengües cooficials”.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid