Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
HOMOFÒBIA
Un membre del col·lectiu LGTB rus demana asil polític a Barcelona

L'activista tem que si no rep l'asil polític, acabi sent assassinat a una presó russa

07/08/2012 Internacional

Alexei Kiselev, membre del col.lectiu LGTB (lèsbic, gai, transsexual i bisexual) va arribar a Barcelona el passat mes de juliol demanant asil polític per protegir-se de la repressió del govern rus. Kiselev ha assegurat que si torna al seu país serà condemnat a presó i tem patir tota mena de violacions físiques i dels seus drets, fins al punt, que ha manifestat témer per la seva vida. Kiselev ha demanat al govern espanyol que no tanqui els ulls davant la situació d'absència de drets que s'està patint actualment a Rússia.

L'activista ja havia estat detingut diverses vegades per la policia russa per participar en diversos actes de protesta en la defensa dels drets del col·lectiu LGTB, com la manifestació del passat mes de febrer, contra la legislació aprovada pel govern rus que prohibeix la “propaganda de la homosexualitat” als menors d'edat i que equipara aquesta amb la pedofília. Per altra banda, Kiselev també va participar activament a les protestes en contra les irregularitats del procés electoral del desembre passat o en les diverses manifestacions convocades el passat mes de maig en contra la política del president rus Vladimir Putin.

El també activista i fundador del Orgull Gay de Moscú, Nikolai Alexeyev, ha assegurat que la situació cada dia és pitjor, “el govern rus ha augmentat la repressió per evitar que creixin el nombre de persones que s'oposen a les polítiques del govern. Cada vegada hi ha més gent a les manifestacions i les detencions funcionen com una advertència.”

Segons dades extretes del grup LGBT-Net, durant el 2011, més d'una trentena de persones del col·lectiu LGTB van ser víctimes d'agressions homòfobes en set localitats del país, principalment a San Petersburg. Segons el col·lectiu, tot i així, aquestes xifres són de les localitats on hi ha presència de col·lectius disposats a denunciar els casos, i que per tant, no reflexa el panorama global d'un país de 142 milions d'habitants.

Valora
Rànquings
  1. El batlle de Girona denuncia que una empresa espanyola s'ha inventat un inexistent "parque Princesa de Girona" al municipi
  2. Reedició del llibre "El Complot de Garraf" i Manifest signat impulsat per Historiadors
  3. Doble Joc al documental “El talp de Terra Lliure”
  4. Votaré l’extrema dreta
  5. Trobada de Joves Independentistes a Girona
  6. 100 anys d'infiltracions policials a l'independentisme català: de Bandera Negra als agents del 2020
  7. Arran assenyala amb pintura la Comissaria de la Policia Nacional Espanyola de Maó on treballa un dels infiltrats als moviments populars
  8. "En Pere i el Globàlium", escrit per Carme Juncà: "una eina per mirar la realitat d?una manera global"
  9. Presentació del manifest Rutes de la llibertat a l'Empordà
  10. Vila-real commemora el 319è aniversari del saqueig i incendi de la ciutat per les tropes borbòniques
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid