Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mobilitzacions de suport
Solidaritat amb els detinguts del 29-M: "Antirepressió, la nostra unió"

Lleida i València van acollir ahir dues concentracions de suport als detinguts i empresonats del 29-M

05/04/2012 Drets i Llibertats
València i Lleida van acollir ahir dues concentracions de suport als detinguts i empresonats del 29-M. A Lleida, mig centenar de persones van demanar la llibertat dels presos pels incidents de la vaga general.

Sota el lema “Llibertat presos 29-M, la vostra repressió la nostra unió”, una quarantena de persones es va concentrar a la Plaça de la Catedral com a mostra de solidaritat amb els detinguts i empresonats per les lluites socials de la vaga del 29 de març.

Amb un balanç de 79 detinguts, 4 empresonats i centenars de ferits, l'Assemblea de Joves de Lleida assegua que "ha quedat sobradament demostrada l’actitud d’aquest sistema contra aquells que lluitem per reivindicar i exigir el que és nostre, l’actitud d’un sistema que es gira contra el poble i el reprimeix".

Durant la protesta es van repartir octavetes en les quals es remarcava la persecució política al dret a la protesta i es feia incidència en el fet "que són per raons ideològiques i no per motius de seguretat que s’han dut a terme les detencions i empresonaments".

Finalment, es va llegir un manifest per exigir la posada immediata en llibertat dels 3 joves (i d’un quart pendent de pagar la fiança) ja que "la presó preventiva s’ha decretat sense base real i respon a un intent de criminalitzar la societat civil que s’organitza legítimament per reivindicar els seus drets", segons l'AJLL, que considera que "és una maniobra per distorsionar la informació sobre la vaga general, criminalitzar i acabar amb el dret a vaga".

D'altra banda, tot i la pluja, a València més d'un centenar de persones es van concentrar a partir de les set de la tarda davant de la Delegació del govenr espanyol a València per demanar també la llibertat i absolució dels detinguts i empresonats "perquè la solidaritat és la millor eina que tenim" i "la seua repressió no ens atura, ens dóna ales".
Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  7. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  8. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  9. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid