Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga general
Repressió 29-M: Ferits de gravetat i maltractaments a detinguts

Com a mínim dues persones han hagut de ser operades de la melsa i un noi ha perdut un ull per l'impacte d'una bala de goma

31/03/2012 Drets i Llibertats
Tot i l'èxit en el seguiment de la vaga general de dijous i les manifestacions multitudinàries -històriques a diversos indrets-, la repressió va ser una de les cares destacades de la jornada. Les denúncies per coaccions policials, identificacions arbitràries i detencions selectives són a l'ordre del dia, però aquesta cara fosca de la vaga acumula també diversos ferits de gravetat i detinguts maltractats, la majoria en els incidents que hi va haver a la manifestació de la tarda a Barcelona.

40 ferits, 5 molt greus

Segons fonts del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), dijous es van atendre 40 persones a la ciutat Barcleona. Segons la versió oficial, de tots ells, dos es troben en estat greu a l'Hospital del Mar. La resta són 38 ciutadans dels quals 21 han estat evacuats. L'Hospital del Mar en va atendre 13 i el de Sant Pau una desena.

5 dels ferits continuen ingressats a centres hospitalaris. 4 són a l'Hospital del Mar, que en total va atendre 13 persones ferides en el marc de la vaga general. Segons fonts d'aquest centre, es tracta de quatre homes de 36, 27, 34 i 22 anys. D. D. S, de 36 anys, està en observació i presenta un hematoma a la paret abdominal i està en observació. A. O. B.,, de 27 anys, està ingressat en observació per una fractura costal, una contusió pulmonar i un hemotòrax lleu. D'altra banda, C. P. R, de 34 anys, i E. C. C., de 22 anys, van haver de ser intervinguts quirúrgicament per una ruptura de la melsa i estan pendents d'evolució.

Paral·lelament, hi ha una persona a qui una pilota de goma li va rebentar l'ull i l'ha perdut, segons ha confirmat l'associació Stop bales de goma. És ja la cinquena persona en 4 anys que perd un ull per culpa de pilotes de goma a Barcelona.

Segons informa la Directa, dues persones van ingressar amb lesions greus als ulls per l'impacte de bales de goma i un home d'uns 50 anys va patir una lesió cranial també per una pilota de goma i resta en observació mèdica per a determinar-ne la gravetat. La resta de persones ferides sumen la xifra de 19 politraumatismes (cames trencades, braços trencats, dits esguinçats, hematomes i fractures diverses). A més, també hi va haver assistències mèdiques per atacs d'ansietat i per dificultats a les vies respiratòries com a conseqüència de la intoxicació derivada de respirar gasos lacrimògens, que es van llançar per primer cop després de 16 anys.

Aquesta arma és una escopeta que llança projectils molt contundents a una velocitat de més de 720 km/h, que és la velocitat amb què dispara una arma de foc. El protocol per a disparar és: a més de 50 metres, i d'impacte indirecte (ha de rebotar al terra) per sota de la cintura. Per enèsima vegada, aquest protocol no s'ha respectat per part dels Mossos d'Esquadra, tal com revelen les lesions oculars i cranials.

Signes de tortura en detinguts

En conjunt, la vaga general es va saldar amb 74 detinguts a tot Catalunya, segons dades del Departament d'Interior. Quatre són menors d'edat detinguts a la ciutat de Barcelona.

L'organització antirepressiva Alerta Solidària ha revelat que alguns dels detinguts presenten signes de maltractaments. Els detinguts van començar a sortir divendres a la tarda de la comissaria de les Corts en llibertat amb càrrecs. Alguns d'ells presenten signes de tortura i maltractament a la cara i al cos fruit de ferides i cops produïts pels mossos a dins de les furgonetes de detenció, segons han denunciat ells mateixos i ha difós Alerta Solidària.
Valora
Rànquings
  1. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  2. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  3. SIXENA: el 155, encara
  4. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  5. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  6. XLVI Aplec patriòtic al Pi de les Tres Branques
  7. Reflexions sobre el Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament del Vendrell davant l’afer de les factures del PSC
  8. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
  9. Què es podria fer amb els 3.200 milions de l’aeroport? Manel Riu ho analitza a Crític
  10. La revolta popular a Vic aconsegueix celebrar una festa del poble i per al poble, sense bisbes ni fatxes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid