Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Corrupció
Donen tres dies a Carlos Fabra perquè informi dels seus béns

Havia d'haver fet efectiva una fiança de 4,2 milions d'euros a les 15h de dimecres passat i encara no ho ha fet.

27/01/2012 Res-pública
El jutjat de primera instància i instrucció número 1 de Nules (Plana Baixa) ha decidit donar tres dies de termini a l'expresident de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, perquè informi sobre els seus béns a embargar per cobrir la fiança  fixada en l'acte d'obertura de judici oral pel 'cas *Naranjax'.

Aquest acord es recull en un decret del jutjat, de data 26 de gener de 2012, que també inclou en aquest mateix supòsit a l'exdona de Carlos Fabra, María dels Desemparats Fernández; a l'exsoci del dirigent del PP, Vicente Vilar, i a l'exesposa d'aquest últim, Montserrat Vives, tots ells imputats en aquesta causa.

Fabra i la seva exdona, havien sol·licitat un aclariment de l'acte que imposava la fiança i un major termini per respondre a això, peticions que ha desestimat el jutge, qui els ha donat aquest termini de tres dies per informar de la seva relació de béns.

La investigació de causa s'inicià a partir de les querelles del mateix Vilar en 2003, que va denunciar el llavors president de la Diputació acusant-lo de cobrar suborns milionaris per a intercedir amb els ministeris d'Agricultura i Sanitat del govern Aznar, de cara a obtenir llicències per a la comercialització dels insecticides que Vilar fabricava en la seua empresa Naranjax.

Segons ha resultat de la instrucció de la causa, les reunions entre Fabra i destacats càrrecs de l'Estat —entre els quals cal citar el llavors ministre d'agricultura i actual president del Congrés, Jesús Posada— van tenir lloc amb posterioritat; com també la concessió de la llicència corresponent a un dels productes de Vilar; com a resultat de la qual cosa Fabra —segons documenta Anticorrupció— potser reclamà a l'empresari un pagament addicional, que este va confessar haver realitzat. A partir de llavors, i segons documenta la instrucció, la relació entre tots dos es va estrényer fins a formar una nova empresa, a nom de les seues respectives dones, a través de la qual mecanitzar aquest funcionament i repartir beneficis.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid