Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Salut Pública
Recollides més de 3.600 signatures denunciant la saturació dels serveis d’atenció primària del CAP Cirera-Molins de Mataró

Esperen poder fer la presentació de les signatures recollides al Registre del Departament de Salut i alhora ja hem demanat una entrevista amb el Departament.

02/05/2023 Salut

El proper dia 5 de maig a partir de les 10.45 hores representants de la Coordinadora en Defensa de la Sanitat Pública de Mataró i El Maresme i de les Associacions de Veins i Veines dels barris de Cirera i de Molins de la vila de Mataró presentaran mes 3600 signatures recollides els darrers mesos per aquests col.lectiu denunciant la deficient situació del CAP de Cirera-Molins a Mataró i la necessitat urgent de millores. Acompanyaran a aquests representants companys de la Marea Blanca de Catalunya.

La Mesa per la Sanitat Pública de Mataró Nord vam realitzar una acció el passat , dia 19 de desembre, en defensa del serveis del CAP de Cirera-Molins. La taula muntada davant del CAP va ser el punt de participació de més de 350 persones. Van recollir més de 160 reclamacions i 272 persones es van inscriure per participar en accions i rebre informació en defensa de la qualitat assistencial del CAP.

Els usuaris i usuàries van denunciar principalment els següents temes:

 Llistes d’espera inadmissible per tenir cita amb el professional de referència. Donen hora de visita a més de 30 dies vista.

 Per donar resultats d’una prova diagnòstica (RX, analítica, …), en lloc de visita presencial, el professional truca per telèfon després de 30 dies de la prova.

 Escandaloses deficiències en l’atenció telefònica: impossible contactar amb el CAP. No agafen el telèfon.

 Intolerable desaparició de les guàrdies. Cal desplaçar-se al CUAP o a l’hospital per urgències d’atenció primària, col·lapsant, més encara, aquests serveis.

 Evident insuficiència de recursos per atendre a la població de referència del CAP. Cal més personal i espais més dignes per a una assistència de qualitat.

 Nul·la coordinació amb els altres nivells assistencials: CUAP, Hospital, …

 Cal recuperar i millorar els serveis sanitaris previs a la pandèmia. Cal 100% visites presencials amb el professional de referència en un termini no superior a 4 dies.

La Mesa per la Sanitat Pública de Mataró Nord valorem com a molt positiva la gran participació en aquesta acció, que va comptar, fins i tot, amb la col·laboració de professionals del centre.

Considerem inadmissible la saturació actual dels serveis d’atenció primària del CAP i les condicions de treball dels seus professionals, que estan repercutint en una degradació evident de la qualitat
assistencial.

Reclamem de forma urgent l’adopció de les mesures següents:

 La dotació de personal i recursos econòmics necessaris per garantir visites presencials al 100% i uns serveis assistencials integrals i de qualitat.

 Garantir la visites concertades amb el professional de referència en un termini no superior a 4 dies.

 Revertir de forma immediata el servei de guàrdia, garantint una cobertura adequada per atendre les urgències com a servei de proximitat del territori.

 La creació d’un organisme de participació ciutadana, amb la participació de la representació d’usuaris i usuàries, dels representants dels professionals sanitaris i de l’administració.

 

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid