Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
Fa dos anys que ens deixar Jaume Llussà, uns dels primers activistes de Terra Lliure empresonats

Jaume Llussà, de 61 any, estava molt implicat en el teixit social i el moviment independenstista de Manresa

28/04/2025 El Davantal
Jaume Llussà va morir als 61 anys d'edat el 28 d'abril de 2023. L'independentista manresà va ser detingut el desembre del 1981 en l'operació contra Terra Lliure i el moviment independentista, una ràtzia amb nombrosos detinguts, els quals només restaren empresonats Llussà i Pere Bascompte.

Llussà estava vinculat a l'Agrupament escolta Cardenal Lluch i era el responsable del grup de Llop-daines de l'Agrupament, així com impulsor de l'AVV del Barri Antic i de la seva Comissió de Joves, membre del col·lectiu ecologista Patinet, redactor de la revista Llamborda, membre actiu de l'Associació d'Amics de la UNESCO de Manresa, així com  impulsor de l'ANC de Manresa.

Fins l'estiu de 1983 no va ser condemnats per la seva militància a Terra Lliure -es tractava del primer judici contra militants de la nova organització armada, i en què Bascompte assumí públicament la seva militància a l'organització. Llussà fou condemnat a vuit mesos de presó. En aquell judici se'ls acusava, entre altres coses, de e'ls acusava de l'escarment a Federico Jiménez Losantos, un dels signants del Manifest dels 2.300, que rebé un tret al genoll i abandonà Catalunya tot seguit.
Llussà, que ja havia esgotat la condemna amb els dies de presó preventiva dels anys 81-82-83, va accedir a la llibertat, mentre el seu company Pere Bascompte, condemnat a 9 anys de presó, va poder sortir de la presó en un error judicial i tot seguit va trobar refugi a la Catalunya Nord, on va viure fins a la prescripció de la causa, el 1998.
Valora
Rànquings
  1. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
  2. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. USTEC·STEs (IAC) demana a TV3 una rectificació del programa 30 minuts sobre l'escola inclusiva
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  9. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid