Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1r de Maig
La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones

La Intersindical ha reunit centenars de persones aquest 1 de Maig en una jornada de reivindicació, compromís i força col·lectiva a Barcelona.

01/05/2025 Drets i Llibertats

La manifestació, que ha recorregut els carrers de la ciutat amb un ambient combatiu i unitari, ha culminat amb un acte polític que ha posat veu a les lluites del passat, les injustícies del present i l’esperança d’un futur digne per a tothom.

L’acte ha comptat amb les intervencions dels secretaris generals Sergi Perelló i Núria Ferrandis, que han denunciat la precarietat estructural que pateix la classe treballadora i han posat èmfasi en la necessitat urgent de recuperar sobiranies: laborals, socials, econòmiques i nacionals.

Sergi Perelló ha reivindicat l’organització com a clau per transformar la realitat, i ha recordat que “només quan la classe treballadora s’organitza, es mobilitza i planta cara, és capaç de conquerir drets”. Amb un discurs clarament anticapitalista i independentista, ha subratllat la necessitat de disposar d’un Estat català al servei de la majoria, capaç de garantir feina i habitatge dignes, serveis públics forts i la centralitat de la llengua catalana com a espai de cohesió social.

Núria Ferrandis ha denunciat la cronificació de la precarietat, especialment entre les dones i al sector de les cures, i ha criticat durament les elits econòmiques i polítiques que, “amb l’excusa de la competitivitat, condemnen milers de persones a viure en condicions indignes”. Ferrandis ha fet una crida a enfortir un sindicalisme combatiu, feminista i de país, capaç de fer front a l’ascens del feixisme i de construir un horitzó col·lectiu basat en la justícia social, la solidaritat i la igualtat.

L’acte ha estat precedit per una representació escènica en tres blocs que ha connectat les lluites històriques amb les actuals, homenatjant les dones sindicalistes i les treballadores invisibilitzades. La força dels discursos ha deixat clara una convicció compartida: la lluita continua i només amb un compromís col·lectiu es podrà guanyar.

La Intersindical valora molt positivament l’èxit de la jornada, tant per l’afluència com per la força del missatge, i es compromet a continuar treballant per una vida digna, per la justícia social i per la llibertat del poble català.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid