Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Davantal
Una llengua i una cultura ens uneix com a poble i mantenen el pols contra uns Estats (espanyol i francès) que ens volen fer invisibles

Encara que no hem assolit la reciprocitat audiovisual, ni podem parlar d’un espai comunicatiu de Països Catalans i si mirem enrere segurament hem reculat, però mantenim ferma la consciència nacional, ja que “les úniques batalles que es perden són les que s’abandonen”.

23/04/2023 El Davantal

Esta bé recordar-ho en unes diades com la d’avui, Sant Jordi i la d’aquí dos dies, la commemoració de la Batalla d’Almansa per guanyar encara més auto-estima. Penseu que ja fa 316 anys, que ens va voler aniquilar com a poble i nosaltres ens mantenim encara. Com diu Vicent Andrés Estellés, “no podran res/davant un poble/unit, alegre i combatiu".

Però, ens direu que tornem a les reivindicacions dels anys 70-80, com la Ruta pel Català que es va fer ahir a Girona, tot recordant la repressió per reivindicar l’ús social de la llengua (que encara continuem exigint) o les cançons d’Alt Tall, “Lladres que entreu per Almansa/no sou lladres de saqueig,/que ens poseu la cova en casa/ i des d’ella governeu./Governeu de lladrocini/ i rapinyeu governant;/ sou fartons de vida llarga/que mai voleu acabar”. Però com recordava algú, per sort, “hi ha un licor en la resina/dels antics olivars/que fa tendra la memòria/ i aclareix la veritat”.

Som conscients que la repressió cada cop és més forta però la resposta popular es també molt ferma, com ara els Batlles d’algunes poblacions de Catalunya Nord i les de la Col·lectiu de Metges pel Cat.

I és que ens tenen molta por. Més de la que ens pensem. Per això fan servir la repressió i fer coses tan fora de lloc de prohibir la reciprocitat audiovisual, però nosaltres continuarem reivindicant-la, com hem fet sempre mantenint viva la Flama dels Països Catalans.

Bona Diada, a gaudir...

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  10. El Concurs Tísner premia dos jocs escolars que fomenten la llengua i el treball en equip “S.O.S La Terra” i “La serp de la venta” s’imposen en una edició amb més de 100 propostes d’arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid