Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Burocratització
Un estudi de l’STEI Intersindical revela que gairebé una quarta part de la jornada laboral dels docents es dedica a tasques burocràtiques

Un 59,3% del personal docent dedica una mitjana de 4 hores fora del seu horari laborable setmanal a paperassa, i un 22% ha hagut d´anar al metge o s´ha medicat.

29/03/2023 Educació

L’STEI Intersindical ha realitzat un estudi sobre la càrrega burocràtica dels docents de tots els nivells a les Illes Balears. El sindicat ja havia reclamat a la Conselleria d’Educació i Formació Professional, el febrer de 2022, un pla per a la reducció de la burocràcia en els centres educatius, i ara és un dels punts de l´Acord marc recentment signat. L´estudi pretén ser un punt de partida per assolir aquest objectiu de reducció de les tasques burocràtiques.

En l´estudi, que s´ha realitzat mitjançant enquestes i entrevistes, es constata que entre l´horari laborable i les hores extres que hi dediquen els docents (una mitjana de 4 hores setmanals), unes 10 hores estan dedicades a tasques no pròpiament pedagògiques i que es qualifiquen de burocràtiques. Aquesta situació es veu agreujada en el cas de tutores i tutors, i també en el cas dels equips directius.

Una dada molt significativa i preocupant és el percentatge de docents als quals  aquesta situació els afecta en la seva vida personal i familiar i, sobre tot, en la seua salut. Un 22% ha hagut d´anar al metge o s´ha hagut de medicar, i un 57% confessa sentir-se més nerviós i no dormir bé. El fet de rebre constantment comunicacions fora del horari laboral (88% de les persones enquestades) no facilita la desconnexió en cap moment.

Tot i que l´avaluació és una feina pròpiament pedagògica, el nou sistema establert per la LOMLOE obliga a dedicar-hi molt de temps. El professorat arriba a tenir més de 120 alumnes i, si setmanalment dedica 10 minuts a cada alumne, els números canten. Es pot arribar a 20 hores setmanals sols per avaluar en alguns casos.

En les propostes de millora que es plantegen, hi destaquen la reducció de ràtios i la necessitat de rebaixar hores de docència directa per atendre totes les tasques  i programes que s´encomanen, així com simplificar els documents de centre i evitar duplicitats. Es proposa que la Conselleria ha d´assumir moltes de les feines que no són d´organització pedagògica (beques, gestió d´auxiliars de conversa, etc.) i ha de contractar personal administratiu a tots els centres. També que les famílies han de poder tramitar pel GESTIB certes gestions que ara han de fer els docents.

Pel que fa a l´avaluació LOMLOE, es  proposa reduir la quantitat d´ítems que s´han d´introduir, així com simplificar els informes que es lliuren a les famílies.

La conclusió és que la molta feina de paperassa lleva temps i energia per dedicar a atenció de l´alumnat i preparació d´activitats, i que incideix de manera negativa en la salut  i en el grau de satisfacció en el lloc de feina, i en definitiva, en la qualitat de l´ensenyament.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  7. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  8. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid