Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinema
'Utama' i 'Tori et Lokita', dues grans estrenes per tancar la desena edició del Protesta

El festival de cinema enfila la recta final amb un divendres d’estrenes i una festa final gratuïta pels seus 10 anys

20/10/2022 Drets i Llibertats

El Protesta, el festival internacional de cinema de crítica social, que se celebra a Vic, comença la recta final de la seva desena i celebrativa edició i ho fa sense estar-se de res. Divendres projectaran dues grans estrenes, ‘Utama’, guanyadora del premi del Jurat del festival de Sundance i representant als Òscar per Bolívia; i ‘Tori et Lokita’ dels aclamats germans Dardenne. La Festa Final serà dissabte, amb entrada gratuïta, i tancarà una edició especial per celebrar els 10 anys del festival. Una dècada que l’ha convertit en una cita ineludible pels amants i activistes del cinema documental al nostre país. La festa comptarà amb artistes com Lu Rois, Carla Collado, Guillem Roma, Joan Colomo, Adriana Bertran o Godai Garcia, i un concert de La Ludwig Band.

‘Utama’ segueix la història d’una parella d’ancians quítxues a l'altiplà bolivià que s’enfronten a una sequera inusualment llarga que fa perillar el seu estil de vida tradicional. Un drama sobre el canvi climàtic urgent, necessari i colpidor. ‘Tori et Lokita’ es tracta d’una ficció que ha impressionat a la crítica posant al centre del relat aquelles persones silenciades, a través de la història de dos adolescents que arriben sols de l’Àfrica i busquen una oportunitat a Bèlgica. Alejandro Loayza Grisi, el director de ‘Utama’ estarà de visita al festival i present a la projecció. El programa complet del festival està disponible al web. 

L’edició especial d’enguany pels 10 anys del Protesta ha programat 17 pel·lícules de les quals 6 són estrenes a Catalunya i 3 ho són a l’Estat espanyol. A diferència d’altres anys, enguany està sent una retrospectiva de les diferents temàtiques que s’han tractat anualment la darrera dècada. Així, a cada sessió s’ha recuperat una de les temàtiques, oferint un festival molt més polifacètic de cara al públic. S’han abordat temàtiques com desobediència civil, dones rebels, art transformador, tecnologia i control, o privilegis. A més, el festival, com en les darreres edicions, està projectant films dirigits majoritàriament per dones.

El Protesta fa 10 anys que se celebra a Vic en un esforç convençut de l’organització que busca descentralitzar la cultura de Barcelona i portar-la a la resta del territori. En aquests 10 anys, més de 300 pel·lícules i unes 30.000 persones han passat per davant de les seves pantalles. 10 anys projectant que demostren que donar veu a cineastes crítics i a les seves denúncies i posar-los al costat de les lluites locals té recompensa i empodera els dos costats de la pantalla.
Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. De la Franja a Alacant
  4. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  7. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  8. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
  9. 8a manifestació contra Mazón
  10. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid