Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Aureli Solsona, lluitador i amic, in memòriam
02/09/2022 Agustí Barrera

L'Aureli Solsona era un home molt vinculat al seu barri Sant Andreu del Palomar i les seves lluites.

Va estudiar química a l'Institut Químic de Sarrià. Vam coincidir quan tots dos treballàvem als Laboratoris Almirall, i vam estar plegats uns 2 anys fins que vam canviar de feina.

Tots dos vam treballar en la construcció dels Col·lectius Obrers en Lluita (COLL 1976-87), el sindicat independentista que va nèixer vinculat al PSAN-Provisional.

Fou un home de caràcter afable, tenia un agut sentit de l'humor, que combinava amb la seva devoció a l'amistat. Impulsà "La Repartidora" a Sant Andreu, una cocteteleria i lloc de trobada de tants i tants independentistes.

El seu abundós bigoti li donava un aire britanitzant, algú li va treure el malnom de "Foca"per la semblança als bigotis de les morses, els amics de la colla l'anomenavem així de forma afectuosa.

Ell era dels que creia en la ideas que: La causa d'Irlanda és la causa dels treballadors. La causa dels treballadors és la causa d'Irlanda, de la cita de James Connolly (1868-1916).

Com ja vaig escriure en ocasió del comiat de l'amic Manel Arcusa, es pot dir que que l'Aureli va servir a la Pàtria amb honor. Ell és d’aquelles persones que han fet història, però no han sortit als diaris, un home de silenci, d'aquelles persones de la feina discreta que ja no abunden.

Que la terra et sigui lleu i que la nostra lluita sigui llavor de llibertat.

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  4. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid