Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
USTEC-STE's se suma a la vaga del 23M en defensa del català a l'escola i contra la imposició del 25% del castellà

USTEC·STEs (IAC) se suma a la jornada de vaga "en defensa d’aquest model lingüístic, el qual compta amb el consens de tota la comunitat educativa i fins ara no s’havia qüestionat políticament"

21/02/2022 Llengua

El sindicat majoritari a l'Ensenyament USTEC-STE's s'ha afegit a la vaga convocada per al proper 23 de març en defensa de la llengua catalana, convocada incialment per la COS, la Intersindical-CSC i el SEPC.

L'emplaçament a la vaga de tota la Comunitat Educativa del Principat, a tots els nivells educatius -obligatoris i postobligatoris, des d'infantil fins a la universitat-, es va convocar en resposta a la sentència del 25% de classes en castellà i en defensa d'una educació pública i íntegrament en català.

 


Comunicat de convocatòria de vaga per la llengua dia 23M (USTEC·STEs (IAC))

Davant de les amenaces del TSJC, que obliga els centres educatius catalans a impartir un 25% de currículum en llengua castellana, USTEC·STEs (IAC), com a sindicat majoritari de l’ensenyament públic català i compromès des dels seus orígens amb la immersió lingüística, ens veiem en l’obligació de convocar una jornada de vaga en defensa d’aquest model lingüístic, el qual compta amb el consens de tota la comunitat educativa i fins ara no s’havia qüestionat políticament.

No volem renunciar a la immersió lingüística perquè és l'instrument del qual disposem per fer possible la igualtat de tot l'alumnat, independentment del seu origen.

Ens sumem doncs a la convocatòria de vaga del dia 23 de març com a membres de la plataforma Educació, pública i en català, conscients que l’eix vertebrador d’aquest país passa pel manteniment del català com a llengua vehicular dels centres educatius catalans.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid