Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El jutjat 13 de Barcelona processa 30 persones

En total són 17 processaments per malversació, 17 per desobediència, 3 per revelació de secrets, 3 per falsedat documental i 4 per prevaricació.

10/04/2019 Drets i Llibertats
El jutjat d'instrucció número 13 de Barcelona ha acabat la seva investigació sobre la preparació del referèndum del 2017. Ha trobat indicis de diversos delictes, però, no de rebel·lió ni sedició. Així, la magistrada ha decidit processar 30 investigats pels delictes de malversació, desobediència, prevaricació o falsedat documental.

Són, majoritàriament, càrrecs intermedis del govern de Carles Puigdemont, com ara l'exdirector del Diplocat Albert Royo; l'ex-alt càrrec de Presidència Antoni Molons; Joaquim Nin, ex-secretari general de Presidència, i Rosa Vidal, interventora del govern.

En l'àmbit de les relacions exteriors, també es processa Amadeu Altafaj, exdirector de la representació de la Generalitat davant la Unió Europea, i Aleix Villatoro, ex-secretari general del Departament d'Exteriors. Villatoro és a qui se li atribueixen més delictes: malversació, desobediència, revelació de secrets i prevaricació.

La jutgessa també processa per un delicte de desobediència la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach; el director de TV3, Vicent Sanchis; el de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, i el director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, Martí Patxot.

No hi és a la llista Santi Vidal, jutge i exsenador d'Esquerra amb qui va començar aquesta investigació, ni Carles Viver i Pi-Sunyer, que va ser president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, un dels investigats per l'antic jutge del 13 (ara mort) Antonio Ramírez. Tampoc Josep Lluís Salvadó, perquè és aforat. En total s'ha aixecat la imputació a quinze persones.

Per als 17 processats per malversació, la jutgessa fixa en 5.803.068 euros la fiança solidària per responsabilitat civil, la quantitat suposadament gastada o compromesa amb la celebració del referèndum.

Valora
Rànquings
  1. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  2. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  9. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
  10. ADENC organitza a Sabadell una xerrada-debat sobre els reptes de l’escalfament global i els pressupostos de carboni
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid