Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El jutjat 13 de Barcelona processa 30 persones

En total són 17 processaments per malversació, 17 per desobediència, 3 per revelació de secrets, 3 per falsedat documental i 4 per prevaricació.

10/04/2019 Drets i Llibertats
El jutjat d'instrucció número 13 de Barcelona ha acabat la seva investigació sobre la preparació del referèndum del 2017. Ha trobat indicis de diversos delictes, però, no de rebel·lió ni sedició. Així, la magistrada ha decidit processar 30 investigats pels delictes de malversació, desobediència, prevaricació o falsedat documental.

Són, majoritàriament, càrrecs intermedis del govern de Carles Puigdemont, com ara l'exdirector del Diplocat Albert Royo; l'ex-alt càrrec de Presidència Antoni Molons; Joaquim Nin, ex-secretari general de Presidència, i Rosa Vidal, interventora del govern.

En l'àmbit de les relacions exteriors, també es processa Amadeu Altafaj, exdirector de la representació de la Generalitat davant la Unió Europea, i Aleix Villatoro, ex-secretari general del Departament d'Exteriors. Villatoro és a qui se li atribueixen més delictes: malversació, desobediència, revelació de secrets i prevaricació.

La jutgessa també processa per un delicte de desobediència la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach; el director de TV3, Vicent Sanchis; el de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, i el director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, Martí Patxot.

No hi és a la llista Santi Vidal, jutge i exsenador d'Esquerra amb qui va començar aquesta investigació, ni Carles Viver i Pi-Sunyer, que va ser president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, un dels investigats per l'antic jutge del 13 (ara mort) Antonio Ramírez. Tampoc Josep Lluís Salvadó, perquè és aforat. En total s'ha aixecat la imputació a quinze persones.

Per als 17 processats per malversació, la jutgessa fixa en 5.803.068 euros la fiança solidària per responsabilitat civil, la quantitat suposadament gastada o compromesa amb la celebració del referèndum.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  3. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  4. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  5. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  6. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. La Flama de la Llengua arriba al Tossal del Rei el 15 de febrer i culminarà el 22 a Montserrat
  10. CGT Ensenyament reivindica que la vaga del 11F ha estat de tota la comunitat educativa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid