Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El jutjat 13 de Barcelona processa 30 persones

En total són 17 processaments per malversació, 17 per desobediència, 3 per revelació de secrets, 3 per falsedat documental i 4 per prevaricació.

10/04/2019 Drets i Llibertats
El jutjat d'instrucció número 13 de Barcelona ha acabat la seva investigació sobre la preparació del referèndum del 2017. Ha trobat indicis de diversos delictes, però, no de rebel·lió ni sedició. Així, la magistrada ha decidit processar 30 investigats pels delictes de malversació, desobediència, prevaricació o falsedat documental.

Són, majoritàriament, càrrecs intermedis del govern de Carles Puigdemont, com ara l'exdirector del Diplocat Albert Royo; l'ex-alt càrrec de Presidència Antoni Molons; Joaquim Nin, ex-secretari general de Presidència, i Rosa Vidal, interventora del govern.

En l'àmbit de les relacions exteriors, també es processa Amadeu Altafaj, exdirector de la representació de la Generalitat davant la Unió Europea, i Aleix Villatoro, ex-secretari general del Departament d'Exteriors. Villatoro és a qui se li atribueixen més delictes: malversació, desobediència, revelació de secrets i prevaricació.

La jutgessa també processa per un delicte de desobediència la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach; el director de TV3, Vicent Sanchis; el de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, i el director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, Martí Patxot.

No hi és a la llista Santi Vidal, jutge i exsenador d'Esquerra amb qui va començar aquesta investigació, ni Carles Viver i Pi-Sunyer, que va ser president del Consell Assessor per a la Transició Nacional, un dels investigats per l'antic jutge del 13 (ara mort) Antonio Ramírez. Tampoc Josep Lluís Salvadó, perquè és aforat. En total s'ha aixecat la imputació a quinze persones.

Per als 17 processats per malversació, la jutgessa fixa en 5.803.068 euros la fiança solidària per responsabilitat civil, la quantitat suposadament gastada o compromesa amb la celebració del referèndum.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid