Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Violència espanyolista
Una banda espanyolista actua a Coma-ruga arrencant llaços grocs
30/04/2018 Drets i Llibertats

Ahir diumenge al matí va aparèixer una banda espanyolista al passeig marítim de Coma-ruga que arrencava els llaços grocs que hi havia penjats.

Quan una senyora els va recriminar l'acció es va produir una intensa discussió, que va ser gravada amb el mòbil. Tal i com es pot comprovar al vídeo, els membres d'aquest esquadró han d'escoltar la reprovació de la senyora, que els recorda que porten a terme un atac a la llibertat d'expressió i un acte de violència. Quan el més jove insulta la senyora, el seu 'cap' el renya i el jove l'obeeix de forma castrense: -¡Que no le insultes, coño!

Habitualment, aquestes bandes espanyolistes que arrenquen llaços grocs o cartells van amb la cara tapa (tal i com mostren en altres vídeos d'actuacions d'aquest grup unionista a Vilanova o a El Vendrell). En aquesta ocasió no, però un dels individus amenaça la senyora assenyalant-la amb el cúter.

Hi ha sospites que molts membres d'aquestes bandes pertanyen a cossos de seguretat de l'Estat, forces d'ocupació que en hores lliures porten a terme aquesta activitat paramilitar i feixista (pels tipus d'organització jerarquitzada, la impunitat amb què actuen amb el rostre cobert, i, per les connexions evidents que deixen entreveure als seus perfils a la xarxa). En la majoria de casos, pertanyen a grupuscles d'ultradreta o a partits espanyolistes com Ciutadans (Cs), tal i com s'ha posat de manifest durant les darreres setmanes.

La banda responsable de l'arrencada de llaços grocs podria ser el denominat 'Grup Autònom de Resistència 5', segons ha recollit la notícia de DelCamp.cat, que actua a la zona del Penedès. Segons s'identifica aquest grup paramilitaritzat, es dediquen a «netejar l'espai públic de simbologia totalitària i colpista».

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  8. Policies? Parlem-ne
  9. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  10. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid