Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Guàrdia Civil cita a declarar un membre de la CUP de Girona per haver recriminat a un home que arrenqués llaços grocs

Pere Puig (amb més de 30 anys de militància independentista) anuncia que no es presentarà a la caserna, i la CUP denuncia que es tracta d’un nou cas de persecució contra l’independentisme

07/03/2018 Drets i Llibertats

La Guàrdia Civil ha citat a declarar Pere Puig (director esportiu del club de la primera divisió femenina de basquet UniGirona), militant de la CUP de Girona, aquest divendres 9 de març a la caserna de l’Estartit. Se l’acusa de delictes d’odi i d’amenaces per haver recriminat a Josep Maria Arpa Pi  que hagués arrencat llaços grocs de la via pública al municipi de Viladamat el passat 19 de febrer.

L’actuació de la Guàrdia Civil s’ha iniciat a partir de la denúncia de Josep Maria Arpa Pi, un conegut militant espanyolista de l’Estartit, que havia format part de les llistes de C’s al Parlament. Segons ha revelat la CUP, són habituals en les seves manifestacions públiques l’apologia del franquisme, amenaces contra independentistes o comentaris racistes. Josep Maria Arpa és amic personal d'Albert Boadella a qui ha visitat en diverses ocasions  a la seva casa de Jafre.

Pere Puig (veterà militant independentista amb més de 30 anys de militància) ha anunciat que el divendres 9 de març no es presentarà a la caserna de la Guàrdia Civil de l’Estartit. Per la seva banda la CUP i l’organització antirepressiva Alerta Solidària han manifestat el seu suport públic a l’investigat, i han denunciat aquest nou cas de persecució contra l’independentisme, així com la politització i la manca d’imparcialitat de l’aparell judicial de l’Estat. “L’espanyolisme assenyala i la justícia dispara”, han conclòs des de les organitzacions.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  8. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  9. El Govern blinda 1.700 pisos com a parc públic en una victòria històrica de les llogateres
  10. LA CUP exigeix a ERC, Junts i PSC que deixin de “jugar amb la mobilitat” de les Terres de l’Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid