Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ovelles aïllades
18/11/2017 Àngel Soro
Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent

Per Àngel Soro, advocat, cantautor i activista cultural de les Terres de Ponent

Obrir el diari. Encendre la televisió. Donar un cop d’ull a les xarxes. Hi ha una lògica humana en algunes de les sensacions de culpabilitat que pot tenir la víctima.  L’acte que conforma l’agressió contra ella pot ser percebut de diverses formes però, els factors subjectius que dibuixa la culpa en l’imaginari d’aquesta i en el col·lectiu, és infinit i fàcilment distorsionant.

Una manera senzilla de seguir amb les nostres vides quan ens trobem davant de fets terribles, com a mers espectadors, és atorgar-li al fet una relació de causa i efecte que ens acomodi el cervell al benestar de les nostres pors, que no ens faci sofrir en excés i que ens exoneri de posar a treballar la màquina de la compassió, de la denúncia, de la reparació.

D’aquesta manera els titulars parlen de nenes que van desaparèixer quan en realitat van ser segrestades, descriuen fil per randa seqüències d’humiliació sexual amb cert regust de premsa rosa macabra o justifiquen directament actes d’agressió i d’abús perpetrats sense recança.

Assistim atònits  a una repetició sistèmica de rols comunicatius que no persegueixen donar llum als motius veritables del perquè d’una agressió, sinó que en quòrum de pau mental i descans cristià, ens donem suport els uns als altres amb un...”s’ho ha buscat...Alguna cosa hauria fet...Ho va provocar...”.

Atenuant preparat per al botxí. Culpabilització de la víctima. Mea culpa retòric del feble agredit en ingènua segona derrota. Creació  continuada d’una mentida anomenada “voluntat de ser agredida”, imputada a la víctima. Calma i pau social perquè els monstres irracionals amb comportaments salvatges no existeixen. Són les víctimes d’aquests que els han provocat o hi han set imprudents.

Padrina a la porta d’una escola, preparada per votar: és VÍCTIMA dels pals i cops.

Nena assetjada per les companyes a l’escola: és VÍCTIMA del grup prepotent.

Treballador sota mecanismes d’abús laboral: és VÍCTIMA al seu entorn de feina.

Ens volem vives i amb vides dignes.

“Que la manada de lobos no encuentre más ovejas aisladas”.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid