Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sanitat pública
La Marea Blanca denuncia pressions de la direcció de l’Arnau de Vilanova de Lleida

La plataforma engega una campanya per denunciar les llistes d'espera

04/03/2016 Salut

Dimarts passat,  membres de la Marea Blanca de Ponent i Pirineus van acompanyar a una pacient que va presentar una reclamació denunciant que des de fa tres anys demana hora per una revisió periòdica de la intervenció quirúrgica a la qual va ser sotmesa. La usuària va denunciar que ha sol·licitat les revisions fins a sis vegades i que sempre li han estat denegades, arribant a l’extrem de ser convidada a assistir a la sanitat privada per realitzar-les.

 Davant de les conseqüències que aquesta denuncia pública ha provocat, la Marea Blanca vol mostrar plena solidaritat amb la pacient, valorar la seva valentia i vol denunciar, més enllà del propi  cas flagrant i dolorós:

" La resposta de la directora del HUAV Anna Aran menyspreant la pacient, tractant-la de mentidera i qüestionant la seva versió, àmpliament documentada i confirmada en premsa pel seu metge de capçalera (afirmant que va sol·licitar les proves). A més, la direcció, a través de la directora de la Unitat d'Atenció a l'Usuari, va pressionar a la usuària i, a través d'un advocat, li va demanar que signés un document avalant la data de la revisió que finalment li han donat i renunciés a fer noves reclamacions.

La direcció del centre intenta reduir a un cas puntual i personal un problema massivament patit pels usuaris que té un caràcter polític i de model de gestió de la sanitat pública. El col·lectiu considera que "a través de les llistes d'espera la Generalitat està fent servir el dolor com a mecanisme per empènyer les persones cap a la sanitat privada".

La plataforma engega una campanya per denunciar les llistes d'espera

Per tal de respondre a aquestes situacions, la Marea ha decidit impulsar una campanya que permeti visualitzar i denunciar aquests abusos en les llistes d’espera. Per fer-ho, la Marea: Animarà a els usuaris i les usuàries en situacions similars a fer reclamacions acompanyades de la Marea, per tal de fer valer el seu dret a una atenció digna en un temps adequat i emplaçarà els usuaris i usuàries de la sanitat pública a que no abandonin els centres sanitaris (hospitals i CAP) sense disposar d’hora per la següent visita, operació o prova.

 Per canalitzar aquestes reclamacions i donar un acompanyament als usuaris i les usuàries, la Marea ja ha habilitat el telèfon de contacte 608906766, el correu electrònic ass.sanitat.lleida.info@gmail.com i també els diferents canals disponibles en les xarxes socials com Facebook o Twitter

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid