Sanitat pública
La Marea Blanca denuncia pressions de la direcció de l’Arnau de Vilanova de Lleida

La plataforma engega una campanya per denunciar les llistes d'espera

04/03/2016 Salut

Dimarts passat,  membres de la Marea Blanca de Ponent i Pirineus van acompanyar a una pacient que va presentar una reclamació denunciant que des de fa tres anys demana hora per una revisió periòdica de la intervenció quirúrgica a la qual va ser sotmesa. La usuària va denunciar que ha sol·licitat les revisions fins a sis vegades i que sempre li han estat denegades, arribant a l’extrem de ser convidada a assistir a la sanitat privada per realitzar-les.

 Davant de les conseqüències que aquesta denuncia pública ha provocat, la Marea Blanca vol mostrar plena solidaritat amb la pacient, valorar la seva valentia i vol denunciar, més enllà del propi  cas flagrant i dolorós:

" La resposta de la directora del HUAV Anna Aran menyspreant la pacient, tractant-la de mentidera i qüestionant la seva versió, àmpliament documentada i confirmada en premsa pel seu metge de capçalera (afirmant que va sol·licitar les proves). A més, la direcció, a través de la directora de la Unitat d'Atenció a l'Usuari, va pressionar a la usuària i, a través d'un advocat, li va demanar que signés un document avalant la data de la revisió que finalment li han donat i renunciés a fer noves reclamacions.

La direcció del centre intenta reduir a un cas puntual i personal un problema massivament patit pels usuaris que té un caràcter polític i de model de gestió de la sanitat pública. El col·lectiu considera que "a través de les llistes d'espera la Generalitat està fent servir el dolor com a mecanisme per empènyer les persones cap a la sanitat privada".

La plataforma engega una campanya per denunciar les llistes d'espera

Per tal de respondre a aquestes situacions, la Marea ha decidit impulsar una campanya que permeti visualitzar i denunciar aquests abusos en les llistes d’espera. Per fer-ho, la Marea: Animarà a els usuaris i les usuàries en situacions similars a fer reclamacions acompanyades de la Marea, per tal de fer valer el seu dret a una atenció digna en un temps adequat i emplaçarà els usuaris i usuàries de la sanitat pública a que no abandonin els centres sanitaris (hospitals i CAP) sense disposar d’hora per la següent visita, operació o prova.

 Per canalitzar aquestes reclamacions i donar un acompanyament als usuaris i les usuàries, la Marea ja ha habilitat el telèfon de contacte 608906766, el correu electrònic ass.sanitat.lleida.info@gmail.com i també els diferents canals disponibles en les xarxes socials com Facebook o Twitter