Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
Un vídeo inèdit de Xirinacs de 1993 sobre comptabilitat en una Comunitat Política

Lluís M Xirinacs explica en aquest vídeo de 1993 com hauria de ser la Comptabilitat General d’un país

24/11/2015 Història

La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs està difonent un vídeo poc conegut d'un curs realitzat per Lluís Maria Xirinacs, titulat "Com hauria de ser la Comptabilitat General de un país."

Miquel Chicano, de l’Escola Finaly, va penjar el vídeo a Yotube fa ocs dies. Es tracta d'un document històrica en català i d'una hora i 40 minuts, en què Lluís Maria Xirinacs explica com hauria de ser la Comptabilitat General d’un país, en un curs que es va portar a terme el 12 de febrer del 1993.

La xerrada de Xirinacs en aquest vídeo es basa en el Sistema General, una proposta d’Agustí Chalaux.

El documental sobre Xirinacs ja s'està rodant

El documental que pretén recuperar la figura i el llegat de Lluís Maria Xirinacs serà una realitat ben aviat, gràcies a la campanya de micromecenatge a través de Verkami que es va portar a terme fa un any.

El documental, un treball impulsat per Llibertat.cat amb la col·laboració de la Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs i que realitzarà Zeba Produccions, ja s'està rodant.

Zeba Produccions ha explicat a Twitter que aquests dies s'han portat a terme diverses entrevistes per al documental, de les quals ofereix diverses imatges. Es tracta d'entrevistes a persones pròximes a Xirinacs com les seves dues germanes, realitzada a l'Oratori de Sant Felip Neri, o d'Arcadi Oliveres i Octavi Fullat. 

També reprodueixen una imatge de l'Eulàlia i la Tina que recordaven a l'entrevista que el Bar Modelo era el 'centre d'operacions' durant la plantada d'en Xirinacs.

Aquestes informacions sobre a marxa del documental també estan acompanyades de piulades amb imatges a Sant Jaume de Frontanyà i a Santa Cecília de Montserrat, i de Pla de Can Pegot.

 

Valora
Vídeos
Xirinacs: Comptabilitat General d'una Comunitat Política - 12-02-1993
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  4. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  5. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  6. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  7. La dignitat no entén de competències
  8. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  9. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  10. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid