Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Moviment veïnal
Protestes a l'Eixample per evitar que el cinema Niza esdevingui un nou centre comercial
31/08/2014 Política

Veïnes i veïns de la Sagrada Família a L'Eixample Barcelona es van concentrar divendres passat a les portes del darrer Mercadona obert al barri, al carrer de la Indústria i van mostrar el seu rebuig a l’empresa per l'obertura d'un altre establiment de l'empresa a l’antic cinema Niza. També van criticar  l’abaratiment dels costos en detriment dels petits productors i els mateixos treballadors.

Cal recordar que el passat 10 de juliol, centenars persones ja van protagonitzar una concentració a les portes de l'antic cinema de la Sagrada Família per demanar que l'Ajuntament aturi el pla de reconvertir aquest espai en una gran superfície comercial i que s'assegui a negociar. Els veïns proposen convertir-lo en un equipament cultural.

La plataforma, impulsada per l’Associació de Veïns de la Sagrada Família, es va constituir el 18 de juny amb l’objectiu de reivindicar l’espai. Hi participen un seguit d’entitats del barri, com Joves del Poblet, el Banc del Temps, l’Ateneu Popular de l’Eixample, la CUP (veure el comunicat), Arran, una cooperativa de consum així com treballadors del Mercat de la Sagrada Família.

Hi ha el projecte que el solar de l’antic cinema Niza es podria habilitar per a usos comercials i fer-hi un aparcament al subsòl. També permetria edificar-hi edificis residencials en les plantes sobre rasant. L’Ajuntament aclareix que la construcció de la superfície comercial comportaria l’obertura d’un nou interior d’illa a l’Eixample, que serà accessible des dels carrers del Rosselló i de Provença.

 

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. "Temps de mobilització"
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid