Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MEDI AMBIENT
L’Ajuntament de Torà demana l’aturada de les prospeccions d’hidrocarburs

La fractura hidràulica podria contaminar els aqüífers de 36 municipis

22/11/2012 Territori
El "fracking" vol augmentar l'extracció de gas o de petroli per mitjà de la injecció d'un material com escumes i gasos, cosa que provocaria la contaminació del sòl i dels aquífers El "fracking" vol augmentar l'extracció de gas o de petroli per mitjà de la injecció d'un material com escumes i gasos, cosa que provocaria la contaminació del sòl i dels aquífers

L’Ajuntament de Torà va aprovar per unanimitat (CiU, ERC i CUP) una moció de la CUP que demanava que s’aturés la concessió de permisos d’investigació d’hidrocarburs a l’empresa Montero Energy Corporation, que pretén dur a terme l’anomenat “Projecte Darwin”.

Aquest projecte, que afecta 36 municipis de la Segarra, el Solsonès, l’Anoia, la Noguera i l’Urgell, ha estat rebutjat perquè empraria la tècnica del fracking (‘fractura hidràulica’), que pretén augmentar l’extracció de gas i de petroli del subsòl tot injectant al terreny un material que provocaria l’ampliació de fractures existents per on sortiria el producte.

Habitualment, el material que s’injecta és aigua amb sorra, però també s’hi empren escumes i gasos. Això fa que, a més d’un enorme consum d’aigua, es contamini tant el sòl com els aqüífers. D’altra banda, la CUP considera que el projecte no ha de tirar endavant perquè tant veïns com municipis no han estat degudament informats dels riscos que comporta el fracking.

L’Ajuntament de Torà és el primer que s’ha posicionat en contra del “Projecte Darwin”. El regidor de la CUP, Ivan Solé, va anunciar també que la CUP presentaria al·legacions contra la concessió davant la Direcció General d’Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat de Catalunya.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Crònica d’una mort anunciada
  5. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid