Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sobre els fets de la Plaça Poeta Marquina

Per Jordi Navarro, membre de la CUP de Girona. Publicat al seu bloc el 15 de juliol de 2011. 

Ahir, dijous 14 de juliol un conjunt d'entitats, sindicats... van convocar una concentració de rebuig a la política de retallades que està duent a terme el govern de CiU, concretament el conseller Boi Ruiz. Vaig assistir-hi i hi vaig ser fins a 3/4 de 8 aproximadament. Quan vaig arribar a casa em vaig assabentar del que havia succeït, em van trucar per dir-m'ho. Al cap de pocs minuts l'Alcalde de Girona, Carles Puigdemont em va trucar per notificar-me els fets i traslladar-me el compromís de fer un posicionament dels portaveus de grup municipal condemnant els fets.

25/07/2011 21:20 Hemeroteca

Avui la CUP ha fet públic el seu posicionament i no s'ha adherit a la proposta de l'alcalde signada per tots els portaveus a excepció de jo mateix, en nom de la CUP. La raó principal és que l'esmentat comunicat no feia cap referència al clima de crispació social creixent que hi ha als carrers arran de les retallades de l'Estat de Benestar. El comunicat de la CUP és ben clar, es desmarca dels fets però denuncia les retallades i demana que no es criminalitzi el moviment anti retallades.

Dit això, vull deixar ben clar que jo no comparteixo en absolut que es fotin hòsties gratuïtes a ningú, inclòs l'Alcalde. De res serveix aquesta actitud i tant l'Alcalde com tothom ha de tenir dret a moure's per la ciutat sense ser agredit. Però també cal tenir en compte que cada cop hi ha més famílies en situació dramàtica, es retalla la sanitat, l'educació... les hipoteques tenen a mig país endeutat, famílies al límit, atur creixent, etc., mentre les grans empreses acumulen beneficis, acomiaden treballadors.

Hi ha un problema social molt gros, també a Girona, i si algú es pensava es podria desmantellar l'Estat de Benestar sense costos socials i sense resposta estava equivocat. Això pot anar a més i se n'ha de ser conscient. Caldria, per tant, que hi hagués una declaració institucional condemnant les retallades i la violència que suposen. Solucionar la crisi no és fàcil i probablement ara el problema ja és d'abast mundial, per tant de res serveixen actituds com les que ha patit Carles Puigdemont, que l'únic que fan és desacreditar un moviment contra les retallades, que només serà fort i efectiu si es fa gros.

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid