Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La música de Patum omple el CAT al barri de Gràcia

Dijous passat, el Centre Artesà Tradicionàrius (CAT) al barri de Gràcia de Barcelona va acollir el tradicional concert de la Patum.

El berguedà Joan Sala, que forma part de la Banda del Memorial Ricard Cuadra des dels inicis, fou el responsable, a través del seu projecte de final de carrera a l'Escola Superior de Música de Catalunya, l'ESMUC, que el Concert de Patum tingués com a protagonista la cobla. 

30/05/2010 03:19 Cultura

Sota aquesta vinculació, es van estrenar dues obres. Una de Robert Agustina i l’altre de Sergi Cuenca. Aquesta primera part del concert -que sempre busca oferir noves lectures sobre la música de la Patum- va tenir com a protagonistes dues cobles (estudiants i professors de l'ESMUC, amb Sala a la tenora, l'una, i músics de cobla de Berga, l'altra), cinc percussionistes i la banda.

El recital es va obrir amb tres sardanes: Salts de Patum (1997), d'Albert Gumí -estrenada en el concert del mateix any que va dirigir Cuadra-; Nans i gegants (2004), de Robert Agustina, i Patum 2010, de Sergi Cuenca. Tot seguit es va interpretar el Retaule Berguedà (1960), del barceloní Rafael Ferrer; l'estrena de l'obra Quodlibet, per a cobla i percussió, de Robert Agustina, i  La Patum (1996), de Joan Lluís Moraleda, per a dues cobles.

La primera part va finalitzar una altre estrena, una peça per a una combinació inèdita: cobla i banda. Es titula Barreja, signada per Sergi Cuenca. La segona part, ja amb lels 70 músicd de a Banda del Memorial, es es va reservar al Salt de Patum, amb les orquestracions del mestre Joan Baptista Lambert i de Ricard Cuadra.

El Memorial Ricard Cuadra, que va retre així homenatge a un dels noms clau en la recuperació de les músiques de l'emblemàtica festa berguedana, tornant a vincular Patum i cobla, com ja va fer el mateix Ricard Cuadra (1951-1997) en el darrer  concert que va dirigir, el 1997, amb la cobla Ciutat de Berga.

Ahir, però, el ja clàssic concert es va reviure a l'escenari natural de la Patum, a la plaça de Sant Pere de la ciutat de Berga.

Per saber-ne més:

TV3 transmetrà per primer cop la Patum de Berga 

Els dos regidors de la CUP de Berga sortegen els seus salts de plens de Patum 

La CUP de Berga lamenta que l'Ajuntament insisteixi en convidar la Guàrdia Civil a la Patum 

 

 

Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  7. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  8. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  9. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  10. Cal repensar el model sindical
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid