Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1998 Sentència condemnatòria pel segrest de Segundo Marey pels GAL

1998 Sentència condemnatòria pel segrest de Segundo Marey pels GAL

29/07/1998 Tal dia com avui

En aquesta data el Tribunal Suprem espanyol (TS) emetia la sentència del judici pel segrest de Segundo Marey, la primera acció terrorista atribuïda als GAL. L'exministre José Barrionuevo, l'excap de Seguretat de l'Estat Rafael Vera i l'exgovernador civil de Biscaia Julián Sancristóbal van ser condemnats a 10 anys de presó pels delictes de segrest i malversació de fons públics.

De la resta de condemnats, fins a 12, les penes més altes corresponien als expolicies Francisco Álvarez, Miguel Planchuelo i José Amedo (9 anys i mig) i per a Ricardo García Damborenea (7 anys), exsecretari general del PSOE a Euskadi.

La sentència, que havia estat aprovada per set dels 11 jutges de la Sala Segona del Tribunal Suprem espanyol, mentre que quatre jutges havien emès un vot particular de discrepància, s'ajustava en les línies generals als termes en què es va publicar a la premsa una setmana abans arran d'una filtració.

Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  4. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  5. Policies? Parlem-ne
  6. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  7. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  8. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  9. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  10. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid