Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Barcelona
Una victòria veïnal: Torre Baró sud tindrà finalment un bus regular

Fa un any, més d’un miler de persones van formar una cadena humana per exigir la connexió en metro entre Trinitat Nova i Trinitat Vella, una infraestructura promesa fa trenta anys. Aquest 8 de juny el veïnat tornarà a sortir al carrer per exigir solucions.

06/06/2025

La Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB) i l’Associació Veïnal de Torre Baró celebren que TMB hagi anunciat la implantació d’una nova línia de bus regular a Torre Baró sud. Es tracta d’una decisió justa i necessària que dona resposta a una demanda sostinguda del veïnat i que representa una millora real per a la mobilitat d’un barri històricament oblidat i han qualificat  la mesura com una "victòria del sentit comú".

Aquesta victòria és fruit de la mobilització popular. Les dues entitats agraeixen profundament al veïnat de Torre Baró, de Nou Barris i de tot Barcelona la seva implicació. També reconeixen l’esforç de TMB i de les administracions per escoltar i actuar amb celeritat, aportant una solució que el territori ha acollit positivament.

La FAVB defensa el servei de bus a demanda com una eina útil en molts contextos, i continuarà apostant per millores en aquest model. Però a Torre Baró sud no va funcionar. Les dificultats de cobertura, alienes a TMB, van fer inviable el servei.

El que ha passat a Torre Baró no és un cas aïllat. És una mostra més del desequilibri territorial que pateix el nord de Barcelona, especialment en matèria de transport públic. Fa un any, més d’un miler de persones van formar una cadena humana per exigir la connexió en metro entre Trinitat Nova i Trinitat Vella, una infraestructura promesa fa trenta anys. Aquest 8 de juny el veïnat tornarà a sortir al carrer per exigir solucions.

La nova línia de bus és una bona notícia. Però és també un recordatori: només la pressió veïnal sostinguda aconsegueix canvis reals. I la lluita continua.

Unir la línia L3 de Trinitat Nova fins a Trinitat Vella (L1)

Fa un any, més d'un miler de persones  van format aquest dissabte una cadena humana per reclamar la connexió en metro de les Trinitats a Barcelona. La seva demanda és ampliar la línia L3 de Trinitat Nova fins a Trinitat Vella (L1) amb un túnel que no arribaria als 900 metres de longitud. Un dels membres de la iniciativa La Trinitat per la mateixa via, Paco Flórez, ha assegurat a l'ACN que "es tracta d'un projecte necessari, justificat i que ja està previst al Pla d'Infraestructures".

Valora
Rànquings
  1. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
  2. Les Corts a Barcelona acull l'acte "Per la Llengua, per la la Terra"
  3. L'historiador Fermí Rubiralta desmunta les acusacions falses sobre Daniel Cardona i els germans Badia
  4. La CUP-Som Poble posa el crit al cel amb l’enèsima concessió de l’Ajuntament de Cadaqués al sector turístic.
  5. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGI) en relació a la visita de Felip VI a Montserrat i Badia del Vallès el proper 23 de juny
  6. USTEC·STEs (IAC) demana a TV3 una rectificació del programa 30 minuts sobre l'escola inclusiva
  7. Per un Correllengua simultani i unitari als Països Catalans
  8. Antinazis nacionalsocialistes
  9. La traïció dels líders
  10. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid