Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
moviment veïnal
La lluita veïnal per salvar La Selva continua viva als barris la Font d’en Fargues i Guinardó de Barcelona
22/05/2025 Drets i Llibertats

Els veïns i veïnes dels barris de la Font d’en Fargues i Guinardó es varen concentrar el passat dia 10 de maig en una jornada festiva i reivindicativa a la finca de La Selva i voltants per reclamar, una vegada més, que s’aturés l’execució d’un planejament que preveu una residència geriàtrica d’alt standing –inassolible per la majoria de veïns i veïnes– i gens necessària en un barri amb deu residències actualment.

La llei d’urbanisme vol un desenvolupament urbanístic sostenible i el desenvolupament urbanístic sostenible es defineix com "la utilització racional del territori i el medi ambient i comporta conjuminar les necessitats de creixement amb la preservació dels recursos naturals i dels valors paisatgístics, arqueològics, històrics i culturals, a fi de garantir la qualitat de vida de les generacions presents i futures”.

Valors paisatgístics, arqueològics, històrics i culturals és precisament el que hi ha aquí, en aquesta finca:

  • El valor paisatgístic de la massa forestal i del mur de pedra del tancament que és la visió des del carrer
  • El valor arqueològic de part de la infraestructura de la conducció dels Dos rius que portava aigua als dipòsits de la Casa de les Aigües per distribuir-la a tota la ciutat
  • El valor històric d’una de les ocupacions originals del barri, amb cases d’estiueig. També pel coneixement que tenim de la història de la seva construcció i de la família que la va ocupar
  • El valor cultural, si entenem com a cultura les expressions artístiques, sent l’arquitectura una d’elles. Arquitectura en aquest cas d’estil modernista, que es manifesta en tots els elements construïts: edificis i urbanització

La justificació d’aquesta construcció és la justificació d’aquesta destrucció:

  • Destrucció d’espai verd: gairebé 14.000 m2 de densa vegetació amb diversitat d’espècies vegetals i fauna que acabaran enterrades sota una llosa de formigó
  • Destrucció de patrimoni arquitectònic: en el conjunt format per les construccions modernistes de 1900 amb una definició constructiva i arquitectònica comparable a altres edificacions que estan catalogades, i pel jardí romàntic amb tots els elements característics (escalinates, fonts, gruta, estanys, etc.), que restaurat formaria un espai de gran valor
  • Destrucció de patrimoni històric: en els vestigis arqueològics de la conducció dels Dos rius
  • Destrucció de l’harmonia del paisatge urbà interposant en la façana del carrer un volum immens amb una estètica molt diferent de la de l’entorn
  • Destrucció, en definitiva, de l’ambient i la identitat del barri

Per a fer què? Un equipament que no necessiten i que respon únicament a l’interès del benefici econòmic d’un negoci privat. Una edificació de més de 100 m de llarg i 4 plantes d’alçària. Una mole que a la zona de la Font d’en Fargues s’inserirà en un entorn de cases unifamiliars.

El planejament destruirà un conjunt amb un interès extraordinari en tots els aspectes, empobrint el barri i la ciutat. Es perdrà allò que el govern de la ciutat està obligat a preservar i conservar –en aquest cas: el patrimoni, la coherència dels teixits urbans, l’espai verd, etc.–. 

"La Plataforma Salvem el patrimoni, salvem La Selva diu: 

  • NO volem una residència. Volem aquest espai com és. El volem per nosaltres i pels nostres fills i filles. Per ara i pel futur. 
  • NO volem seguir veient com es destrueix el nostre patrimoni per afavorir els interessos dels grans negocis.
  • EXIGIM que se suspengui l’aplicació del pla previst en aquesta finca.
  • EXIGIM que es busqui una alternativa que doni resposta a les aspiracions dels veïns i veïnes per utilitzar aquest espai. La ciutat no es pot permetre que desaparegui.
  • EXIGIM que es redacti un planejament que reconegui la identitat del barri i que aturi d’una vegada aquest procés constant de destrucció".
Valora
Rànquings
  1. Les Corts a Barcelona acull l'acte "Per la Llengua, per la la Terra"
  2. L'historiador Fermí Rubiralta desmunta les acusacions falses sobre Daniel Cardona i els germans Badia
  3. La CUP-Som Poble posa el crit al cel amb l’enèsima concessió de l’Ajuntament de Cadaqués al sector turístic.
  4. Comunicat de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGI) en relació a la visita de Felip VI a Montserrat i Badia del Vallès el proper 23 de juny
  5. Per un Correllengua simultani i unitari als Països Catalans
  6. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
  7. Antinazis nacionalsocialistes
  8. USTEC·STEs (IAC) demana a TV3 una rectificació del programa 30 minuts sobre l'escola inclusiva
  9. La traïció dels líders
  10. Per què ningú s’atura a pensar d’on surt aquest clam: “228 raons per fer vaga: dignitat, territori i futur per a un poble lliure”?
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid