Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Agustín Rueda, 1978
19/03/2024 Carles Sastre

El 14 de març de 1978 el pres llibertari Agustín Rueda, fill de Sallent va morir a la presó de Carabanchel, Madrid, a conseqüència de tortures. A la tercera galeria hi tenien concentrats els presos polítics i corria la brama que hi havia un pla de fuga a través d’un tunel.

 Van estar interrogant diversos presos per tal d’obtenir informació, a les sales de l’esquerra de la primera galeria, planta baixa entrant, i Agustín Rueda va morir allà mateix víctima de les tortures. Es deia que hi van participar comandaments, funcionaris rasos, un metge i fins i tot el capellà, és el que es feia córrer.

El judici va tenir lloc el desembre de 1987; dels dotze condemnats, set van ingressar a presó tretze anys més tard (Esgotats els recursos), on van romandre uns mesos.

En aquest judici la clau de volta, per tal de dirimir responsabilitats directes estava en els testimonis, també presos i, per tant, ostatges en un sistema fortament corporatiu.

Els diversos testimonis vas ser traslladats a Carabanchel a fi i efecte d’estar a disposició del Jutjat, i a partir d’aquí comencen els problemes, escorcolls intimidatoris, els trasllats al Jutjat emmanillats darrere fent-los estirar al terra de la furgoneta posant-los els guàrdies els peus per sobre apuntant-los amb les armes i amenaçant-los, i la jugada més alambinada en combinació amb tot això, concedir-los permisos amb la intenció que no tornessin i per tant en busca i recerca no poguessin declarar. Estem al 87 i aquestes eren les regles de joc.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid