Puigdemont assenyalar que “La fórmula existeix, només ens hem de decidir a aplicar-la, ho tenim a les nostres mans. Hem de fer el possible no pas per una dispersió, sinó per una confluència de voluntats.” També va criticar subliminalment a ERC, ja que el Consell de la República ha actuat com a guardians de l'1-O, davant aquells que el volien fer oblidar, o l'han intentat reescriure "per tenir una vida política més plàcida", Tot i així ha remarcat que “Ara veiem que hi ha un retorn de l’1-O que vull celebrar amb esperança. No ens resignarem a la pax autonòmica”. Puigdemont no ha parlat en cap moment de les negociacions per investir Pedro Sánchez com a president del govern espanyol.
A l'acte també ha comptat amb parlaments de Dolors Feliu de l’ANC, Xavier Antich d'Òmnium Cultural, Sergi per la Intersindical-CSC i Jordi Gaseni com a president de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI).
Dolors Feliu ha mantingut el discurs crític que havia fet al migdia a la plaça Urquinaona, com havia fet també, ha exigit que si a Madrid s'aprova l'amnistia, el mateix dia al Parlament "ha de sonar la paraula independència". Jordi Gaseni ha demant que els regidors independentistes no pactin amb els regidors unionistes per la formació de governs municipals als ajuntaments i Sergi Perelló ha reivindicat la força sindical per acumular forces en la construcció d'una república digna, per a la gent".
L'acte ha estat presentat per Joel Joan i Carme Sansa. Ta,bé ha comptat amb la participació de Pau Codina interpretant El cant dels ocells, tenint en compte que el 22 d'octubre farà mig segle que es va morir Pau Casals i ha tancat l'acte la coral Poble que Canta amb el cant del Segadors. (fotografies de l'acte)