Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El davantal
El cinisme del PSOE, ens ha mentit durant 37 anys

Anys i panys reivindicant el català a Europa i sempre la mateixa cantarella, «No és pot» o amb menyspreu dient «què volen aquest catalans» i ara per guanyar una votació a la mesa del Parlament espanyol diuen que Europa ha de reconèixer la pluralitat lingüística dels ciutadans europeus.

18/08/2023 El Davantal

L’Obra Cultural Balear (OCB) recorda que ho va demanar l’any 1986 en el momnt que el Regne d’Espanya va ingressar a la Comunitat Econòmica Europea (CEE), i el 2009 a la Unió Europea. L'OCB també es refereix a la resolució es va prendre al Parlament de les Illes el dia 11 de novembre de 1987, que va ser aprovada per unanimitat de tots els grups parlamentaris i va ser publicada al Butlletí oficial del Parlament el dia 20 de novembre de 1987, «'Proposició No de Llei del Parlament de les Illes Balears a favor de l'oficialitat de la llengua catalana a la CEE», com informa dBalears. Al llarg dels anys també ho han fet diverses entitats com la Crida a la Solidaritat, el 23 d'abril de 1988 convocà una manifestació en reconeixement de l'oficialitat del català al Parlament Europeu o la Plataforma per la Llengua.

En concret, durant 37 anys, el PSOE i les seves sucursals a les Illes, País València i Catalunya ens han mentit. Ens haguessim estalviat molts esforços i ara el català, gaudiria d’un prestigi internacional d’una nació sense estat. Cal dir-ho alt i ben fort. És aquest l’ADN d’un partit que intenta salvar un regne que va a la deriva.

És clar que és important haver guanyat aquesta batalla, però no de la forma que s’ha fet, ja que significa un menyspreu per tots el companys i companyes que hem lluitat per assolir-ho, ja que era possible i aquests Estat espanyol al que estem lligats a la força, ens ha barrat el pas per fer-ho. Segur que ens haguessim estalviat molts esforços, i ara el català, gaudiria d’un prestigi internacional d’una nació sense estat. Així com també a casa nostra

Pel que fa l’ús del català a les institucions del regne d’Espanya, en concret al Senat i Congrés espanyol entrariem en contenciós, ja que hi ha una part dels catalans que ho veuriem amb bons ulls i altres que no. Seria un debat obert i difícil de tancar. Ara bé, si tenim en compte la tradició de l’independentisme combatiu dels anys 80, hi havia un ampli consens que a Madrid no s’havia de parlar en català, ja que si es feia l’estat espanyol reconeixeria el català com a una llengua espanyola i això no és podia permetre. Estaria bé, que la CUP i les organitzacions de l’Esquerra Independentista tanquessin aquest debat per deixar les coses clares.

Tot i així, Òmnium Cultural ha recordat la descriminació que pateix el català als Països Catalans. Tenint en compte aquest apunt d’Òmnium, s’ha visualitzat de nou que el règim del 78 està a la corda fluixa i amb aquesta aritmètica electoral sorgida de les eleccions del passat 23 de juliol encara més, ja que podria trencar-se en qualsevol moment. Més enllà dels pactes, allò que pot accelerar el trencament és la força de la gent. «Tot comença al carrer i acaba al carrer»

 

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid