Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Assetjament. Assetjadors impunes

Aplaudeixo el bon criteri dels Mossos d’Esquadra informant-nos que el cas de les dues germanes bessones de Sallent, és multifactorial.

Sembla ser que aquesta família d’origen argentí és econòmicament i socialment vulnerable i, pel que fa a l’accent, cal preguntar-nos si el rebuig o l'odi envers aquestes víctimes ha estat originat per l'accent o per la vulnerabilitat social. I fem befa de l’accent del Messi?

En la tinta vessada d’aquests dies hi he trobat a faltar l’aporofòbia

L’aporofòbia són les accions motivades pel sentiment de rebuig, odi, hostilitat i repugnància envers les persones pobres, desemparades, que no tenen mitjans o recursos i/o que viuen en situació d’exclusió social.  [Web Mossos d’Esquadra]

Però què passarà amb els assetjadors? Si ens fixem com es tracta aquest tema, no els passarà absolutament res.

En les escoles i instituts quan arriba un cas d’assetjament de manera formal a direcció, es pren la decisió de fer entrar la víctima per una altra porta, canvis de pati i de grup..., fins i tot es convida a la família a canviar de centre...

Aquesta acció beneïda pel Departaments d’Educació humilia i segrega la víctima, tot  envalentint els agressors que continuen formant part del grup.

El lideratge vigent en la gran majoria d’escoles i instituts és el model no directiu, que es caracteritza per “cadascú és conscient i responsable per decidir quin és el límit de les seves accions.”

  • És compatible aquest model de lideratge amb l’educació?
  • Els infants i adolescents que estan en procés de desenvolupament, biològic, cognitiu, social i moral, poden tenir consciencia i responsabilitat adulta?

Si  fem un cop d’ull als horaris escolars, a banda de l’hora de tutoria de classe, trobem força hores grupals que de forma transversal tracten les emocions i la salut mental. Però no hem de perdre de vista que aquesta activitat no deixa des ser un acte d’informació i sensibilització. D’aquest espai no en sortiran les angoixes i pors personals.

Serà en la privacitat i confidencialitat de la tutoria personalitzada on el tutor/a podrà observar i escoltar l’alumne i prendre les mesures oportunes, però... On són les hores destinades a les tutories personalitzades, segons la normativa mitja hora per trimestre? Ja anem tard, oi?

 

Valora
Rànquings
  1. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  2. Castelló d’Empúries homenatja Jaume Compte en el centenari del Complot de Garraf
  3. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  4. "Temps de mobilització"
  5. Llengua, cultura i poder
  6. Decidim!: "Una jornada de Lluita pel del Dret a Decidir del poble valencià"
  7. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  8. Impulsem una campanya amb el Consell de l’Advocacia Catalana per promoure el català en l’activitat professional dels advocats
  9. "Descobreixen" que Jaume Compte i Canelles va néixer l'any 1889 i no el 1897
  10. El Complot del Garraf contra la monarquia i la dictadura (1925)
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid