Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
especulació
El SEPC i la Plataforma Aturem Hard Rock escridassen el Rector de la URV per haver signat el manifest a favor del megaprojecte
16/01/2023 Drets i Llibertats

Aquest dilluns membres del Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans i la Plataforma Aturem Hard Rock hem escridassat el Rector de la Unviersitat Rovira i Virgili en un acte públic al rectorat de Tarragona, per haver signat el manifest i haver posicionat la Universitat a favor del macrocasino de Hard Rock, juntament amb la patronal i les grans empreses.

En l’acte de nomenament del president del Consell Social de la URV, diverses estudiants i membres de la Plataforma han desplegat una pancarta amb el lema “Rector còmplice de trinxar el Camp, Aturem Hard Rock” i s’han cridat diverses consignes en contra del projecte i responsabilitzant al Rector de posicionar la URV a favor del macroprojecte.

Han denunciat la hipocresia del Rector, que mentre s’omple la boca en la defensa dels ODS i l’Agenda 2030, promociona un projecte que contradiu qualsevol aspecte mediambiental, de salut pública i de qualitat de vida per les treballadores i les veïnes del Camp. No es pot entendre que el Rector posicioni a la Universitat al servei d’una operació d’especulació immobiliària de La Caixa posant una institució pública com a defensora dels interessos del capital privat i el lobbi turístic.

No es pot entendre tampoc que una institució que, suposadament, ha d’incentivar el debat, la investigació científica i l’esperit crític no hagi consultat de cap manera ni professors ni estudiants abans de fer aquest posicionament. Tenint en compte, a més, que molts professors, catedràtics i experts de la mateixa universitat sí que havien fet pública la seva oposició explícita al projecte i han redactat diversos articles i informes alertant de l’impacte negatiu del complexe turístic per les veïnes i el territori.

Aquesta acció segueix la campanya iniciada fa uns mesos en contra del projecte i en l’assenyalament dels membres de la foto de la vergonya. Accions com aquesta seguiran duent-se a terme assenyalant tots els responsables de voler empobrir el Camp i de trinxar el territori.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid