Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mobilitat
Guanyem Badalona reclama seguretat i pacificació viària als entorns escolars en motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat
16/09/2022 Drets i Llibertats

L’organització municipalista engega una campanya que fa èmfasi en tres aspectes que afecten el dia a dia de la ciutat: la seguretat al voltant dels centres escolars, la pacificació de l’espai públic i la supressió de barreres arquitectòniques als barris.

Aprofitant l’inici de la setmana de la mobilitat sostenible, Guanyem Badalona dona el tret de sortida a una proposta de setmana diferent. Els municipalistes se centraran en la seguretat dels entorns escolars, les pacificacions dels espais públics i la supressió de barreres arquitectòniques als barris. Totes aquestes han estat demandes que durant molts anys han estat molt presents en el teixit badaloní.

Les regidores i militants de Guanyem Badalona estaran presents cada dia a diferents centres escolars, reivindicant la gran problemàtica que afecta a l’alumnat, docents i famílies. Avui, dia d'inici de la campanya, han estat repartint fulls informatius a l'entrada de l'Institut Escola Llibertat i de l'Escola Joan Llongueras. El grup municipal es compromet amb aquest gran canvi que la ciutat necessita, i proposa la creació d’un cos professional i especialitzat que garanteixi entorns escolars segurs a totes les escoles de la ciutat, així com la millora dels camins escolars, iniciada l’any 2017 pel govern liderat per Dolors Sabater.

També reivindiquen que amb la col·laboració i implicació de l’Ajuntament es podria millorar la situació. Fer talls temporals del trànsit –a l’entrada i sortida de l’escola– pacificació de carrers, millora de la xarxa de camins escolars, impuls d’un bicibus, habilitació zones de petó-i-adeu, espais de jocs infantils propers a les escoles, ombres a l’entorn, als camins i als parcs infantils, etc.

El grup municipal també reclama l’acceleració de la pacificació d’alguns carrers de la ciutat. Emular les ciutats europees, posant primer a les persones i després el vehicle privat. També reivindiquen la lluita veïnal com a mètode per a assolir aquestes pacificacions. Tal com va passar amb l’illa del centre.

Per acabar, el grup municipal reclama que s’hauria de produir un gran esforç com a ciutat per a poder suprimir les barreres arquitectòniques i aixi garantir una ciutat per a tots els badalonins i badalonines. L’exemple perfecte serien les ascensors i escales mecàniques que continuadament s’espatllen, com l’escala mecànica de Lloreda i l’ascensor del Pont del Xiclet.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  8. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  9. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  10. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid