Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitats
Última sessió parlamentària de compareixences per la ILP Universitats
09/11/2021 Educació

Aquest deimarts, la Comissió Promotora de la ILP compareixerà al Parlament  per defensar la ILP Universitats, campanya impulsada l’any 2019 pel moviment estudiantil, amb el suport de sindicats, entitats i moviments socials, per rebaixar els preus universitaris. A partir d’aquesta, articulem un mecanisme per blindar per llei la rebaixa del 30% de les taxes, evitant que els canvis de govern permetin la seva modificació. 

Pel que fa a l’estat actual de la qüestió, la ILP ha superat el debat d’esmenes a la totalitat, sense cap esmena presentada. Per altra banda, en poques setmanes s’obrirà el procés de presentació d’esmenes i cap al gener començarà el procés de votació entorn aquestes. Per últim, la votació final sembla que serà entre el febrer i el març.  

Garantir que l’accés a l’educació sigui un bé universal a l’abast de tothom és una demanda totalment legitimada arreu de la societat. S’ha demostrat en nombroses manifestacions, jornades de lluita i vagues organitzades pel moviment estudiantil, totes amb un seguiment realment exitós.

Els estudiants tenen la convicció que necessiten blindar per llei aquesta rebaixa i necessiten caminar en la direcció de construir una educació realment al servei de les classes populars.  I això passa per seguir avançant cap a la gratuïtat.  Assegura la Comossió que "sigui quin sigui el mecanisme de fer-ho, el moviment estudiantil hi serà. Des de les aules, des dels carrers i ara, des del Parlament". 

Diuen que estan disposats a tot per recuperar la universitat que ens estan prenent, per defensar un dret que ens estan negant. Perquè ens hi juguem el futur. "Aprovar la ILP Universitats és una peça clau per assolir una universitat regida per l’equitat social, és situar l’educació com un dret universal, com un bé comú, necessari per construir un món just. Aprovar la ILP significa retornar als estudiants els seu dret a l’educació", remarca la Comissió.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  5. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  6. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  7. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  8. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  9. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  10. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid