Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitats
Comença la recollida de les 50.000 signatures per a la ILP Universitats per la rebaixa dels preus públics universitaris

En un termini màxim de 120 dies (3 mesos). Un termini prorrogable, per causes justificades i prèvia petició de la Comissió Promotora a la Mesa del Parlament, per 60 dies més. Hi haurà punts de recollida arreu del territori, repartits entre totes les universitats catalanes o també en punts d'interès de diverses ciutats.

01/03/2019 Educació

Aquest dijous s'han reunit al Parlament de Catalunya el conjunt de fedetaris de la ILP Universitats, un centenar de persones provinents d'arreu del territori, que seran les encarregades de realitzar la funció d'acreditar l'autenticitat de les dades de la persona signant.

Ho han fet per assumir el càrrec davant la comissió de control del Parlament, jurant o prometent davant la Junta Electoral que compliran fidelment la seva funció verificadora. Aquesta també haurà de validar el model de plec per recollir les signatures.

Així doncs, a partir s'ha encetat un nou període decisiu per poder fer efectiva i materialitzar aquesta ILP: demostrar que és una demanda totalment legítima i transversal, que és una problemàtica que va més enllà de les parets de les facultats i de les famílies, perquè afecta a tota la societat en general, i és per això que s'ha de demostrar mitjançant una recollida massiva de firmes: "perquè necessitem la rebaixa, i no podem esperar més".

En total s'han de recollir 50.000 signatures en un termini màxim de 120 dies (3 mesos). Un termini prorrogable, per causes justificades i prèvia petició de la Comissió Promotora a la Mesa del Parlament, per 60 dies més. Hi haurà punts de recollida arreu del territori, repartits entre totes les universitats catalanes o també en punts d'interès de diverses ciutats.

Segons els organitzadors, "Catalunya no pot permetre's perdre més estudiants a causa de les barreres econòmiques imposades sobretot a partir de l'augment del 66% dels preus públics al 2012. Després d'anys de lluita i reivindicacions al carrer i a les aules per part del Moviment Estudiantil de la mà del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, finalment tota la comunitat universitària, emfatitzant el suport dels vuit rectors, s'ha ajuntat amb un objectiu comú: portar la demanda al Parlament, i fer-la efectiva d'una vegada per totes"

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  7. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  8. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  9. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  10. Cal repensar el model sindical
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid