Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitats
Acte central de la ILP Universitats per recuperar la universitat

Convoca vaga el proper 9 de maig amb una gran manifestació unitària.

25/04/2019 Política

La ILP Universitats celebra el seu últim acte de campanya a les universitats a la UB i convoca vaga el proper 9 de maig amb una gran manifestació unitària.

A l’acte, del hi han participat Xavier Domènech, David Fernández, Gemma Espigarés, responsable d’universitats d’ERC, Mercè Puig, Vicerectora d’Estudiants de la UB, la portaveu del SEPC, Laia Casas, una membre de La Pública a Judici, Berta Negre, i la portaveu de la iniciativa, Berta Satoca.

A la gespa de la facultat de biologia Fernández ha obert l’acte defensant que “aquesta ILP ha de recuperar i garantir l’accés universal a totes les fases de l’ensenyament” i ha fet una crida a que la vaga del proper 9 de maig sigui un èxit.

Amb les 35.000 signatures que es porten recollides a dia a d’avui, del total de les 50.000 necessàries i amb encara un mes de termini per assolir-les, a l’acte s’ha defensat la necessitat de la rebaixa dels preus públics, contra un immobilisme polític i
un sistema de beques excloent i insuficient. Tal i com ha afirmart Xavier Domènech “Els que defensen que s’han d’abaixar els impostos a les rendes més altes, quan parlen de preus públics diuen que el just és que els pugin”.

D’altra banda, amb la intervenció de Puig s’ha reivindicat el suport explícit des del primer moment a la iniciativa i a la demanda. Des de la institució s’ha denunciat la penalització sistemàtica que suposen uns preus tant elevats per als estudiants.

Per últim, l’acte ha acabat amb les intervencions del SEPC i La Pública a Judici com a representants del moviment estudiantil, que han reivindicat anys de mobilitzacions en defensa de la rebaixa i de la universitat pública i han denunciat la “persecució política i l’acció repressiva que han aplicat diferents governs durant anys a l’estudiantat que ha protestat contra la privatització de la universitat”.

L’acte de la UB ha anat acompanyat de les actuacions musicals de Joina i Adala i un dinar popular per als assistents.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Quan la política deixa de pensar el país
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid