Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Model de ciutat
Denuncien l'incompliment de creació d'un grup de treball sobre l’encaix de la Sagrada Família en l’urbanisme de la ciutat

El moviment veïnal demana a l’Ajuntament la immediata convocatòria del Grup de Treball i la paralització de les obres fins que el grup comenci a funcionar.

16/11/2021 Política

L'Associació de Veïns de la Sagrada Família ha denunciat que l’Ajuntament de Barcelona i la Junta del Temple de la Basílica estan incomplint el compromís, que van adquirir l’octubre de 2018, de crear un Grup de Treball per analitzar i proposar les millors solucions a l’encaix del temple en l’urbanisme de la ciutat.

Mentrestant, les obres de la Basílica s’han anat adequant al ritme de la pandèmia, dels ERTO per als treballadors -que paguem entre tots- i de la disminució de visitants.

S’ha paralitzat totalment aquest grup de Treball perquè ni l’Ajuntament ni el Temple no han volgut activar-lo un cop passada la fase més dura de la pandèmia, fins al punt que no s’ha reunit ni un sol cop des de la seva constitució, el 5 de març de 2020.

Consideren "totalment immoral que la Junta del Temple pugui continuar les obres oblidant-se del Grup de Treball i de les reivindicacions del barri, i totalment irresponsable l'actitud de l’Ajuntament, per negar-se a convocar-la malgrat les reiterades peticions que ha fet l’Associació de Veïns i Veïnes i permetent la continuació de les obres".

El veïnat està preocupat, perquè s’està incrementant quan "veiem, per les declaracions d’uns i d’altres, que es vol recuperar a corre-cuita el volum de visitants de l’any 2019 (4,5 milions de visites, equivalents a 15.000 visites diàries), i que ha suposat uns ingressos de 103 milions d’euros anuals l'any previ a la pandèmia".

Apunten que "aquestes xifres són totalment inassumibles per la capacitat física de l'entorn, i la demostració la varem tenir el mateix any 2019 quan varem detectar 10 àrees sobresaturades i 9 saturades a l’entorn de les illes més properes al temple, espais en els quals és impossible deambular amb normalitat".

Un altre preocupació molt important és el futur dels habitatges de prop de 1.000 famílies que hi viuen i estan afectades urbanísticament, dels quals l’Ajuntament no clarifica la situació.

Qualiquen d'indigne que l’Ajuntament mantingui en la incertesa aquestes famílies de manera indefinida, sense un plantejament ferm sobre com es resoldrà el dret a l’habitatge a l’entorn més proper.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  7. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  8. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid