Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP segueix treballant perquè el Centre de Recerca i de Desenvolupament de la Llet i el Formatge sigui totalment públic

Demanen més finançament per a la recerca agroalimentària

18/10/2021 Territori
Avui representantants de la Candidatura d’Unitat Popular, els diputats del Parlament Pau Juvillà i Dani Cornellà (com a membre de la comissió d’universitats i recerca) i el regidor de la Seu d’Urgell Bernat Lavaquiol, s’han reunit amb el rector de la Universitat de Lleida per seguir treballant perquè el Centre de Recerca de la Llet i el Formatge sigui una realitat properament.

Els anticapitalistes defensen que aquesta iniciativa ha de ser totalment pública i anuncien que s’ha convidat a participar a la taula de treball del Centre a Agrotecnio, la UdL, l’IRTA, a l’Associació de pastors i pastores dels Països Catalans, i a Jose Antonio Bonet (ex-director del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya).

Alhora també denuncien els problemes d’infrafinançament que té la recerca pública i que aquests centres queden concentrats a l'àrea metropolitana, en comptes d’estar distribuïts pel territori, tal i com reclamen.

Demanen que Govern aposti per la recerca agroalimentària, on Catalunya pot esdevenir pionera i proposen que el Centre de Recerca i de Desenvolupament de la Llet i el Formatge sigui un organisme 100% públic, situat al Pirineu i que estudiï, analitzi, proposi alternatives, dissenyi nova maquinària i implementi les noves tecnologies al sector primari. Aquest, diuen, ha de ser un projecte arrelat al territori, que permeti donar feina qualificada al nostre jovent i donar resposta a la necessitat d’una gestió territorial dels recursos naturals del Pirineu, tant urgent com necessària.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  4. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  5. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  6. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  7. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  10. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid