Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
Guanyem Girona denuncia la privatització del servei de consergeria dels equipaments esportius municipals

· La formació municipalista va aprofitar el ple de dilluns per interpel·lar el govern de JxCat davant d’un nou procés d’externalització de serveis públics

11/06/2020 Política

Guanyem Girona ha mostrat la seva preocupació per la voluntat de l'equip de Marta Madrenas de privatitzar completament el servei de consergeria dels equipaments esportius municipals així com d’altres treballadors vinculats als serveis esportius que, fins ara, estaven prestats en part per treballadors públics. La formació que lidera l'oposició al consistori gironí va preguntar al ple municipal celebrat dilluns sobre aquesta qüestió i la regidora de JxCat Eva Palau va confirmar que la voluntat del govern d’externalitzar el servei era certa. Una proposta que, segons Guanyem Girona, afectarà directament la qualitat del servei i que posa en una situació complicada a les treballadores públiques que han estat oferint aquest servei durant anys i a qui a hores d'ara encara no s'ha informat ni se'ls ha permès establir una negociació.

El regidor Pere Albertí considera "ens trobem davant d'una nova proposta d'externalització i, per tant, d'un nou pas de pèrdua de gestió pròpia de l'Ajuntament en un àmbit important com són els equipaments esportius". Una iniciativa que, segons el mateix Albertí, arriba la mateixa setmana que el govern ha aprovat, amb el suport d'ERC i C's, l'externalització, una vegada més, del servei de neteja municipal.

Guanyem Girona adverteix del “perill” que els contactes vagin a parar a la multinacional Eulen, condemnada reiteradament per no garantir els drets laborals de les seves treballadores. El regidor del partit municipalista ha demanat que "el govern aturi aquest procés, negociï amb les treballadores i els treballadors i busqui una fòrmula per garantir que les consergeries dels equipaments esportius se segueixin gestionant des de l'Ajuntament per garantir la qualitat del servei així com garantir-ne les condicions laborals.

Finalment, Guanyem Girona ha demanat que el govern defineixi i expliqui de forma transparent quin model de gestió vol seguir en el seu dia a dia en aquest mandat. “Moltes de les externalitzacions contractades per part de l’Ajuntament són un retrocés per al servei a la ciutadania i per als drets laborals”, ha reblat Albertí.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid