L’ampliació consumix els recursos naturals de l'entorn i té un impacte sobre el paisatge, el territori i l’Horta protegida, la qualitat de l’aire que respirem i el soroll que ens envolta. Implica pèrdua de diversitat marina i terrestre, una gran afecció a la morfologia del litoral i la desaparició de platges, la gentrificació dels poblats marítims i de la ciutat. A més a més té un impacte negatiu també pel que respecta al Canvi Climàtic i l’emissió de CO2 a l’atmosfera i suposarà la disminució de la inversió pública en política social, la substitució d’ocupació per robotització i més beneficis, però només per al poder econòmic establit.
La Comissió Ciutat-Port, entitat integrada per Per l’Horta, Acció Ecologista-Agró, Ecologistas en Acción, l’Associació de Veïns i Veïnes de Natzaret, la plataforma El Litoral Per al Poble, València Saludable i altres col·lectius, este projecte és inassumible per a la comunitat. Considerem que s’han de prioritzar les inversions en serveis per la ciutadania, sanitat i la creació d’ocupació de qualitat, abans que en obres portuàries perquè el vaixell MSC Gülsüm, únic en el món amb una capacitat de càrrega de 22.960 TEU, tinga un lloc on atracar. Les dificultats de l’administració pública per a respondre adequadament a l’actual crisi sanitària reforça este argument.
Condemna l’actitud autoritària i prepotent de l’APV. No entenem les seues traves per a l’accés a la informació pública necessària perquè siga possible un debat raonat entre el Port i la ciutadania. És inadmissible que el Port s’excuse en la Demarcació de Costes per a no informar i Costes faça el mateix amb el Port. Actuacions com estes són inapropiades en un estat social i democràtic de dret on ha de prevaldre la transparència i la coordinació interadministrativa.
La proposta de la comissió és que es renuncie definitivament al projecte, s’escometa la reversió d’infraestructures amb impacte ambiental negatiu, exigir la bona governança de les institucions públiques i aprofundir en el model de ciutat diversa, de proximitat i sostenible.