Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Acte de comiat
Isabel-Clara Simó descansarà al costat d'Ovidi Montllor

Alcoi acomiadarà a Isabel-Clara Simó al cementiri Sant Antoni Abat d'Alcoi el proper divendres a les 12 del migdia. A partir de demà es col·locarà un llibre d’honor el saló de plens de l'Ajuntament perquè la ciutadania puga acomiadar-se de 9:00 a 20:00 hores, i el divendres de 9:00 a 11:00 h.

22/01/2020 Cultura

Alcoi donarà l’últim adeu a l’escriptora, medalla d’or i filla predilecta de la ciutat, Isabel-Clara Simó, el proper divendres al migdia en un acte “senzill i auster” en el cementiri de Sant Antoni Abad. Amb aquest homenatge, Isabel-Clara Simó descansarà per sempre al costat del seu amic, Ovidi Montllor, en el lloc destinat a les personalitats més rellevants de la població.

El comiat començarà a la porta del cementeri per a recórrer un breu trajecte fins al Cenotafi, depositant les restes d’una figura literària indiscutible, autora prolífica, que amb les seues obres, traduïdes a diferents idiomes, ha eixamplat la cultura i ha portat el nom de la ciutat més enllà de les seves muntanyes.

L’acte institucional estarà obert a la ciutadania, i comptarà amb la presència de la Corporació Municipal, ja que l’autora tenia les màximes distincions que la ciutat pot atorgar, medalla d’or i títol de filla predilecta, i desprendrà també un clar caràcter cultural amb un recital de frases de l’autora acompanyat de música. D’altra banda i per aquells que no puguen anar fins al Cementeri, al saló de plens de l’Ajuntament, durant tot el dijous 23 de gener, en horari de 9 a 20 hores, i el divendres de 9 a 11 hores, hi haurà un llibre d’honor acompanyat de les banderes institucionals perquè els ciutadans puguen acomiadar-se d’aquesta filla d’Alcoi.

L’acte per donar l’últim adéu va ser acordat entre la família i l’alcalde, Toni Francés, que es va traslladar ahir amb el regidor de cultura, Raül Llopis, fins al tanatori de les Corts Catalanes, per a donar l’últim adéu a l’autora de «Júlia» i moltes altres obres.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid