Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infraestructures
Usuaris de la línia Perpinyà-Vilafranca de Conflent exigeixen la reobertura tan aviat com sigui possible

Aquest cap de setmana han protagonitzat una marxa des de Vilafranca fins a Perpinyà i es concentraran dimecres davant del Palau de Justícia de Marsella

23/09/2019 Lema

Dissabte passat, l'associació d'usuaris "Train en Têt" de la línia de tren Perpinyà-Vilafranca de Conflent va fer un acte a la capital nord-catalana després d'haver protagonitzat una marxa a través de la línia des de Vilafranca. Els usuaris exigeixen la seva reobertura tan aviat com sigui possible.

La línia es troba clausurada arran de la tragèdia de Millas, ocorreguda el 14 de desembre de 2017 i consideren que l'accident ha estat una excusa per tancar-la definitivament. No es creuen que tornarà a obrir al trànsit en les properes setmanes, tal com va anunciar la setmana passada el Tribunal de Gran Instància de Marsella. Aquesta informació va arribar tot just quan començaven les mobilitzacions de protesta. La reobertura era anunciada en una carta enviada aquest dimecres 18 de setembre per la presidenta del Tribunal Superior de Marsella, Isabelle Gorce a la diputada de la tercera circumscripció de Catalunya del Nord, Laurence Gayte, electa de la República en marxa. "D’acord amb els magistrats instructors, puc indicar-vos que els informes d’experteses es dipositaran abans d’acabar aquest mes i que la restitució de la línia a la SNCF es podrà produir en les properes setmanes", indica la magistrada.

Tot i així, l'associació ha continuat amb les mobilitzacions programades i ha fet una crida a concentrar-se davant del Palau de Justícia de Marsella.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid