Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Xirinacs
El Centre d'Estudis Joan Bardina tradueix nous articles de Lluís M. Xirinacs publicats a "Mundo Diario"

Aquest conjunt d'articles els va escriure quan era senador independent a les Corts Constituents espanyoles durant els anys 1977-1979, i publicats al rotatiu Mundo Diario, dins la seva secció «Diario de un senador»

08/10/2018 Història

El Centre d'Estudis Joan Bardina ha anunciat introduït que recentment s'han publicat 10 articles més d'en Lluís Maria Xirinacs, escrits quan ell era senador independent a les Corts Constituents espanyoles dels anys 1977-1979, dels publicats al rotatiu , dins la seva secció «Diario de un senador» («Diari d'un senador»).

Aquests articles pertanyen a la seva versió original en idioma castellà i sumen fins 151 articles els recuperats en castellà dins d'aquesta secció.

L'octubre de 2017 aquesta entitat ja va anunciar que havien acabat de publicar les versions en castellà de tots els articles de la secció completa «Al servei d'aquest poble» («Al servicio de este pueblo»), escrits per Lluís Maria Xirinacs al diari Avui durant els anys 70.

L'enllaç de l'índex on es pot accedir a tots els articles ja recuperats és el següent:

http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-indice-es.htm

Els enllaços dels diferents articles recentment recuperats són, per ordre cronològic del més antic al més modern:

«Teatro militar». Miércoles, 11 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-11-teatro-militar-es.htm

«Los parados andan». Jueves, 12 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-12-los-parados-andan-es.htm

«¿Cómo andan los parados?». Viernes, 13 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-13-como-andan-los-parados-es.htm

«Los desventurados reciben la buena nueva». Sábado, 14 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-14-los-desventurados-reciben-la-buena-nueva-es.htm

«Paro por burocracia». Martes, 17 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-17-paro-por-burocracia-es.htm

«Porqué no se toman decisiones». Jueves, 19 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-19-porque-no-se-toman-decisiones-es.htm

«Ser senador». Sábado, 21 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-21-ser-senador-es.htm

«Hechos y derechos». Domingo, 22 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-22-hechos-y-derechos-es.htm

«Anticorrupción». Martes, 24 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-24-anticorrupcion-es.htm

«Una dolorosa manifestación». Miércoles, 25 de Enero de 1978.
http://www.bardina.org/diario-senador/diario-senador-1978-01-25-una-dolorosa-manifestacion-es.ht

Valora
Rànquings
  1. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  2. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  3. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
  4. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  5. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  6. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  7. La plataforma en defensa de la R3 denuncia negligència davant les incidències a Rodalies
  8. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid