Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1981- El governador civil de Barcelona Jorge Fernández Díaz multa els organitzadors de l'acte independentista del Fossar de les Moreres

El governador civil de Barcelona (Jorge Fernández Díaz) decreta una multa de 900.000 pessetes als organitzadors de l'acte independentista del Fossar de les Moreres

12/09/1981 Tal dia com avui

El 12 de setembre de 1981 Salvador Balcells (militant del PSAN, Partit Socialista d'Alliberament Nacional) és detingut per la policia arran de la seva intervenció a l’acte independentista  del Fossar de les Moreres. Després de 30 hores és alliberat sense càrrecs però atribuint-li “grandes disturbios y alteración del orden público, que culminaron con la quema de dos banderas nacionales” . El governador civil de Barcelona (Jorge Fernández Díaz) li imposa una multa de 300.000 pessetes.   Blanca Serra i Eva Serra (militants d'IPC, Independentistes dels Països Catalans) també són multades amb 300.000 pessetes cadascuna pel mateixos fets. El mes de març de l'any següent Fernández Díaz va fer empresonar 6 militants d'IPC (entre les quals hi havia les germanes Serra) per portar una pancarta independentista (van estar 5 setmanes a les presons de la Model i la Trinitat).

Durant la Diada diversos membres de l'extrema dreta espanyolista van agredir alguns dels assistents a l'acte del Fossar de les Moreres amb el resultat d'alguns independentistes ferits lleus (un dels feixistes agressors va resultar apunyalat).

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid