Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP demana que l’Ajuntament se solidaritzi amb els ciutadans de Girona vexats per adreçar-se en català a una revisora de RENFE

La formació independentista sol·licita a l’alcalde que incorpori a l’ordre del dia del ple extraordinari del dia 16 una moció per mostrar el suport als afectats i exigir explicacions a RENFE

11/12/2013 Política

El grup municipal de la CUP ha reclamat que l’Ajuntament de Girona es posicioni a favor dels dos gironins que van ser insultats i expulsats d’un tren a l’alçada de Montcada i Reixac per haver-se dirigit en català a la revisora. El regidor Carles Bonaventura (RCat) ha expressat que els fets constitueixen “una agressió lingüística inacceptable, i els ha emmarcat “clima de catalanofòbia que estan promovent determinats sectors espanyolistes”.

Per això la CUP ha sol·licitat a l’alcalde Carles Puigdemont que incorpori a l’ordre del dia del ple extraordinari previst pel dilluns 16 de desembre una moció que ha redactat el grup municipal en aquest sentit. El text proposa que el consistori se solidaritzi amb les dues persones afectades, i insta l’empresa a donar explicacions pels fets i sancionar la treballadora. En els acords també es demana que l’Ajuntament estudiï emprendre accions judicials contra RENFE si no s’avé a retractar-se de l’actitud vexatòria i degradant de la revisora.

Moció contra el tancament de RTVV

Al ple també es debatrà una proposta de la CUP per tal que el consistori gironí se solidaritzi amb els treballadors de RTVV i es posicioni contra el tancament de l’ens. Baonventura ha destacat la importància que el consistori gironí “mostri el seu compromís amb els mitjans de comunicació públics, de qualitat i en català, tant al Principat com arreu dels Països Catalans”. La moció ja s’havia de votar-se al ple del passat 9 de desembre però el debat es va posposar a petició de l’alcalde. 

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
  10. La ruptura intergeneracional com a eina de dominació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid