Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Concentració per evitar que l’Ajuntament bategi una avinguda recordant al feixista Samaranch

"Samaranch queda molt lluny dels valors que volem projectar com a ciutat i com a país".

21/10/2013 Política

El nucli de la CUP a Sants-Montjuïc ha convocat una concentració demà a les 18h davant la seu del districte per oposar-se a l'avinguda Samaranch.

En aquesta direcció, fa dies que la CUP duu a terme la campanya sota el lema “Per la dignitat i la memòria, no a l’avinguda Samaranch" per denunciar la trajectòria de Juan Antonio Samaranch i evitar que se li dediqui un carrer de la ciutat. Des de la CUP es considera que el seu passat franquista i antidemocràtic, així com la seva vinculació a diferents casos de corrupció al Comitè Olímpic Internacional (COI), "fan que Samaranch quedi molt lluny dels valors que volem projectar com a ciutat i com a país".

Recordem que l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, a proposta del PP va anunciar fa uns mesos la intenció de dedicar una avinguda a Juan Antonio Samaranch a la zona olímpica de Montjuïc.

Dimarts passat es va fer acte de la campanya a les Cotxeres de Sants, coincidint amb el 73è aniversari de l'assassinat del prisident Companys, i va comptar amb les intervencions següents: Jordi Martí Font (sindicalista llibertari); Robert Surroca (exmilitant del Front Nacional de Catalunya, FNC, i escriptor); Blanca Serra (fundadora del PSAN i membre del Comitè Català contra la Constitució Espanyola) i Ramón López (represaliat durant l’Operació Garzón).

Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  7. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid