Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
D'Estadi Lluís Companys a Estadi Samaranch?

El Partit Popular s'ha alineat amb el passat feixista de Samaranch per a proposar-lo com a nom de l'actual estadi Lluís Companys.

Alberto Fernández Díaz, president del grup del PP a l'Ajuntament Barcelona, ha reclamat que l'Estadi Olímpic que porta el nom del president afusellat precisament pel feixisme de què Samaranch era devot es canviï per a dedicar-li.

23/04/2010 01:00 Drets i Llibertats

Fernández Díaz considera que "la projecció internacional i l'èxit de Barcelona no s'entenen sense la figura i l'encert de Juan Antonio Samaranch, amb qui la ciutat ha d'expressar un deute de gratitud permanent". Per això, considera que "l'Ajuntament té ara l'oportunitat de retre homenatge al que fos president del COI durant 21 anys, i qui va aconseguir que els Jocs Olímpics del 92 se celebressin a Barcelona, donant el seu nom a una de les instal·lacions esportives més singulars d'aquells Jocs".

El president local del Partit Popular ha argumentat que "la tradició marca que els estadis olímpics portin el nom de la ciutat que alberguen els Jocs, com ocorre a Munich o a Roma, no obstant això, en el ple del 30 de març de 2001 es va aprovar donar el nom de Lluis Companys al Estadi Olímpic amb l'únic vot contrari del Partit Popular".

Alberto Fernández Díaz ha recordat que "en aquell Ple i durant l'última dècada sempre ha defensat que els estadis olímpics han de dur el nom de la ciutat que els organitza i en cas de dur el nom d'algú il·lustre, en el cas de Barcelona hauria de ser el de Juan Antonio Samaranch".

Finalment, el líder municipal popular ha insistit en "l'oportunitat que se li presenta a l'Ajuntament per a canviar el nom del Estadi ja que el Nomenclátor preveu que s'atorgui el nom a un espai públic una vegada mort el personatge".

Rànquings
  1. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  4. Parla Joel Marc Romero
  5. Illa assetja Bad Bunny a la Sagrada Família
  6. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. Granollers acollirà la presentació del llibre "La revolució pendent sobre la història del PSAN-Provisional"
  9. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  10. El Memorial Democràtic presenta el pòdcast La violinista anglesa sobre l’antifeixista Mavis Bacca Dowden
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid