Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
D'Estadi Lluís Companys a Estadi Samaranch?

El Partit Popular s'ha alineat amb el passat feixista de Samaranch per a proposar-lo com a nom de l'actual estadi Lluís Companys.

Alberto Fernández Díaz, president del grup del PP a l'Ajuntament Barcelona, ha reclamat que l'Estadi Olímpic que porta el nom del president afusellat precisament pel feixisme de què Samaranch era devot es canviï per a dedicar-li.

23/04/2010 01:00 Drets i Llibertats

Fernández Díaz considera que "la projecció internacional i l'èxit de Barcelona no s'entenen sense la figura i l'encert de Juan Antonio Samaranch, amb qui la ciutat ha d'expressar un deute de gratitud permanent". Per això, considera que "l'Ajuntament té ara l'oportunitat de retre homenatge al que fos president del COI durant 21 anys, i qui va aconseguir que els Jocs Olímpics del 92 se celebressin a Barcelona, donant el seu nom a una de les instal·lacions esportives més singulars d'aquells Jocs".

El president local del Partit Popular ha argumentat que "la tradició marca que els estadis olímpics portin el nom de la ciutat que alberguen els Jocs, com ocorre a Munich o a Roma, no obstant això, en el ple del 30 de març de 2001 es va aprovar donar el nom de Lluis Companys al Estadi Olímpic amb l'únic vot contrari del Partit Popular".

Alberto Fernández Díaz ha recordat que "en aquell Ple i durant l'última dècada sempre ha defensat que els estadis olímpics han de dur el nom de la ciutat que els organitza i en cas de dur el nom d'algú il·lustre, en el cas de Barcelona hauria de ser el de Juan Antonio Samaranch".

Finalment, el líder municipal popular ha insistit en "l'oportunitat que se li presenta a l'Ajuntament per a canviar el nom del Estadi ja que el Nomenclátor preveu que s'atorgui el nom a un espai públic una vegada mort el personatge".

Rànquings
  1. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  2. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  3. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  4. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  9. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  10. La Coll@nada defensa el caràcter antiracista del «Fes-ta el dinar» davant Aliança Catalana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid