Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Casals i ateneus
El Casal Manel Viusà de Vic tanca després de 14 anys

El dissabte vinent es portarà a terme un acte amb dinar i concert que pretén aplegar totes aquelles persones que han col·laborat amb el Casal durant els 14 anys d'existència

03/09/2013 Política
Imatge d'un acte en el 13è 'aniversari del Casal Independentista Manel Viusà Imatge d'un acte en el 13è 'aniversari del Casal Independentista Manel Viusà

El Casal independentista Manel Viusà de Vic, que dóna nom a un veterà independentista català mort a l'exili, va néixer el 4 del 1999. Durant 14 anys han portat a terme nombrose activitats i ha esdevingut un motor del teixit popular i de l'independentisme a Vic.

 

Catorze anys d'activisme

El 1999 un grup d'independentistes de la ciutat de Vic van reforma un local abandonat feia anys al carrer Sant Antoni Maria Claret d'aquesta ciutat, segons han explicat els impulsors del casal "amb la finalitat de que fos un lloc de trobada, de formació, de debat crític, un local per fer reunions, xerrades, concerts i tot el que suposés un canvi de mentalitat de tipus social i nacional i en defensa de la immensa majoria de persones." Així va néixer el Casal independentista i popular Manel Viusà, un dels primers casals del Principat.

Les persones que han fet possible la vitalitat d'aquest espai de referència durant les darreres dècades recorde que des del casal es van treballar "tots els escenaris", com el  treball institucional amb l'impuls de la CUP de Vic, que va sorgir del Manuel Viusà. També tota mena d'actes reivindicatius i lúdics, mobilitzacions, i la creació d'un teixit crític, especialment en la lluita contra el racisme a la ciutat.

Al text de comiat del casal els seus membres assenyalen que han patit tota mena de dificultats i atacs, com els diversos atemptats que va patir el local: "Aquests anys no han estat fàcils, la repressió policial ens ha tocat la porta moltes vegades, el local ha estat atacat també unes quantes vegades...però ens en hem sortit sempre perque la nostra tossuderia, la nostra perseverància i les ganes de canviar el mon estan, encara, dins dels nostres principis Tenim molt clar que la LLUITA CONTINUA encara que sigui en altres àmbits i esteu segurs que allà ens hi trobareu!"

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid