Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
PARTICIPACIÓ
182 instàncies populars reclamen transparència a l’Ajuntament de Vic

La CUP ja havia presentat una moció que ho reclamava, però CiU i ERC la hi van tombar

01/11/2012 Política

Els regidors de la CUP de Vic, Georgina Rieradevall i Nil Puigvilà, van lliurar aquest dimecres a l’Ajuntament 182 instàncies de ciutadans que demanaven que el web del consistori mostrés clarament les dades de sous, dietes, desplaçaments, telefonia, etc., de regidors i càrrecs de confiança, i també les dades d’indemnitzacions per assistir als plens, les comissions dels regidors sense dedicació específica, etc.

El reclam de transparència dels comptes municipals el va dur al ple la CUP, però l’1 d’octubre l’equip de govern, format per CiU i ERC, va tombar la moció. A partir d’aquell dia va començar la recollida d’instàncies populars, que ha obtingut un èxit rotund per les més de 182 veus que es van pronunciar a favor d’una major transparència. Davant aquest nombre de signatures, l’alcalde disposa d’un termini de tres mesos per resoldre les peticions formulades o justificar el perquè de no fer-ho.

Georgina Rieradevall considera que la moció és clau per a “un sistema que es vulgui reclamar democràtic, ja que sense la possibilitat de fiscalització per part del poble, els drets democràtics dels ciutadans queden limitats”.

Per la seva banda, Nil Puigivila ha manifestat la necessitat de participació política de tots els ciutadans així també com la necessitat d’estar informats, perquè, si no, “la capacitat de participació ciutadana està limitada”. A més, Puigvila ha exposat que la por i la desconfiança cap al poder és present encara avui, perquè moltes persones, si bé estaven d’acord amb les peticions de la CUP, no han volgut signar-ne la instància.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid